Emisní skandál využíváte k propouštění, obviňuje Volkswagen odbory

Emisní skandál využíváte k propouštění, obviňuje Volkswagen odbory
7. dubna 2016 • 15:45
Zástupci zaměstnanců německé automobilky Volkswagen dnes obvinili šéfa vlajkové značky VW Herberta Diesse, že se snaží využít skandál kolem manipulace s měřením emisí naftových vozů jako záminku pro rušení pracovních míst. Informuje o tom agentura Reuters.

„Nezastíráme, že v současnosti vidíme velký problém v důvěře mezi vedením značky a závodní radou,“ uvedl šéf závodní rady Bernd Osterloh v dopise odborových předáků zaměstnancům. „Máme pocit, že zde existuje snaha mazaně využít skandál k personálním škrtům,“ dodal. Osterloh a Diess měli již dříve spory ohledně snižování nákladů. Zdroje agentury DPA v březnu uvedly, že Volkswagen hodlá kvůli finančním dopadům skandálu zrušit v Německu asi tři tisíce pracovních míst v administrativě.

Osterloh dnes vyzval k zahájení rozhovorů s vedoucími pracovníky značky VW o budoucnosti německých továren podniku. Jednání by podle něj měla vést k závazným příslibům ohledně dalšího vývoje výroby a investic. Ředitel lidských zdrojů VW Karlheinz Blessing se zahájením rozhovorů souhlasil. „Zabezpečení těchto továren je i v zájmu vedení,“ upozornil.

Emisní podvod v USA má prý Volkswagen odčinit výrobou elektromobilů

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Americké ministerstvo spravedlnosti počátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli skandálu civilní žalobu. Ta by automobilku mohla podle agentury Reuters teoreticky přijít až na 46 miliard dolarů (1,1 bilionu korun).

Volkswagen navíc v souvislosti se skandálem čelí řadě dalších žalob a vyšetřování. Bude se rovněž muset vypořádat s rozsáhlými náklady na úpravu aut, jichž se skandál týká. Na to si už firma loni dala stranou 6,7 miliardy eur (181 miliard korun).

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!