Favorit chce letos zčtyřnásobit prodej, většinu kol vyváží

Zájem o česká jízdní kola značky Favorit je po znovuobnovení výroby hlavně v zahraničí. Většina bicyklů tak míří na export. Společnost Favorit Czechoslovakia loni vykázala obrat 12 milionů korun a letos plánuje čtyřnásobný nárůst prodeje, který souvisí s expanzí na zahraniční trhy.

Nová kola Favorit Dalších 7 fotografií v galerii
16.2.2016 18:47   |  

Slovenský podnikatel se rozhodl vrátit slávu legendární značce kol, která po roce 1990 neudržela své postavení na trhu. Do obnovení výroby v Jeseníku a na Slovensku investoval několik desítek milionů korun. První kola Favorit vyšší cenové kategorie byla vyrobena loni v březnu. Dnes představila čtvrtý model Cronos a otevřela v Praze nový showroom.

„Máme velkou radost z nadšeného přijetí nové modelové řady Favoritů i ze zájmu široké i odborné veřejnosti o všechno, co souvisí se znovunavrácením značky na místo, které jí náležitě patří,“ dodal ředitel společnosti Richard Galovič. Typickými zákazníky jsou podle něho muži i ženy nad 30 let, kteří jsou úspěšní ve své profesi, vyhledávají vyšší standard a za kvalitu si rádi připlatí.

Firma má za sebou nultou sezónu s novou produktovou řadou. „Neměli jsme žádná očekávání ohledně objemu výroby a snažili jsme se stíhat dodávky průběžně, jak přicházely. Většina produkce šla na odbyt v zahraničí,“ dodal ředitel s tím, že pro firmu bylo nutností co nejdříve správně zavést marketingové, výrobní a distribuční procesy.

Čtvrtý model

Značka nyní přichází na trh s novým modelem - s městským krosovým kolem Cronos. Čtvrtý model Favoritu je určen do města i do lehkého terénu. Cena kola je 64 700 korun za model s mechanickou převodovkou a 101 400 korun za model s elektronickou převodovkou. Kola jsou vyráběná na míru.


O znovuzrození Favoritu čtěte:

Richard Galovič: Vyrobíme kola pro obyčejné lidi

Favorit se vrací. Spořivé zákazníky tentokrát nezaujme


Původní výroba jízdních kol Favorit v Rokycanech má za sebou zhruba stoletou tradici. Rokycanská továrna na kola s přehazovačkou, „berany“ a značkou Favorit v dobách své největší slávy produkovala 200 tisíc kol ročně, většinou pro český trh. Po roce 1989 ale výroba klesala a závod nakonec zkrachoval.

V Česku se v roce 2014 vyrobilo 333 tisíc jízdních kol. Země je tak jedenáctým největším producentem kol v Evropské unii. Většina z bicyklů vyrobených v České republice jde rovněž na export. K největším českým výrobcům jízdních kol se řadí mimo jiné Bike fun (Superior), 4Ever, Maxbike či Olpran.

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Automobilka PSA dosáhla rekordního zisku, vydělala 33 miliard za půl roku

Automobilka PSA dosáhla rekordního zisku, vydělala 33 miliard za půl roku

Francouzská automobilka PSA Group, která zahrnuje značky Peugeot a Citroën, v prvním pololetí více než zdvojnásobila čistý zisk na rekordních 1,21 miliardy eur (téměř 33 miliard… více

Mobilní web