Favorit chce letos zčtyřnásobit prodej, většinu kol vyváží

Zájem o česká jízdní kola značky Favorit je po znovuobnovení výroby hlavně v zahraničí. Většina bicyklů tak míří na export. Společnost Favorit Czechoslovakia loni vykázala obrat 12 milionů korun a letos plánuje čtyřnásobný nárůst prodeje, který souvisí s expanzí na zahraniční trhy.

Nová kola Favorit Dalších 7 fotografií v galerii
16.2.2016 18:47   |  

Slovenský podnikatel se rozhodl vrátit slávu legendární značce kol, která po roce 1990 neudržela své postavení na trhu. Do obnovení výroby v Jeseníku a na Slovensku investoval několik desítek milionů korun. První kola Favorit vyšší cenové kategorie byla vyrobena loni v březnu. Dnes představila čtvrtý model Cronos a otevřela v Praze nový showroom.

„Máme velkou radost z nadšeného přijetí nové modelové řady Favoritů i ze zájmu široké i odborné veřejnosti o všechno, co souvisí se znovunavrácením značky na místo, které jí náležitě patří,“ dodal ředitel společnosti Richard Galovič. Typickými zákazníky jsou podle něho muži i ženy nad 30 let, kteří jsou úspěšní ve své profesi, vyhledávají vyšší standard a za kvalitu si rádi připlatí.

Firma má za sebou nultou sezónu s novou produktovou řadou. „Neměli jsme žádná očekávání ohledně objemu výroby a snažili jsme se stíhat dodávky průběžně, jak přicházely. Většina produkce šla na odbyt v zahraničí,“ dodal ředitel s tím, že pro firmu bylo nutností co nejdříve správně zavést marketingové, výrobní a distribuční procesy.

Čtvrtý model

Značka nyní přichází na trh s novým modelem - s městským krosovým kolem Cronos. Čtvrtý model Favoritu je určen do města i do lehkého terénu. Cena kola je 64 700 korun za model s mechanickou převodovkou a 101 400 korun za model s elektronickou převodovkou. Kola jsou vyráběná na míru.


O znovuzrození Favoritu čtěte:

Richard Galovič: Vyrobíme kola pro obyčejné lidi

Favorit se vrací. Spořivé zákazníky tentokrát nezaujme


Původní výroba jízdních kol Favorit v Rokycanech má za sebou zhruba stoletou tradici. Rokycanská továrna na kola s přehazovačkou, „berany“ a značkou Favorit v dobách své největší slávy produkovala 200 tisíc kol ročně, většinou pro český trh. Po roce 1989 ale výroba klesala a závod nakonec zkrachoval.

V Česku se v roce 2014 vyrobilo 333 tisíc jízdních kol. Země je tak jedenáctým největším producentem kol v Evropské unii. Většina z bicyklů vyrobených v České republice jde rovněž na export. K největším českým výrobcům jízdních kol se řadí mimo jiné Bike fun (Superior), 4Ever, Maxbike či Olpran.

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

ECB: Eurozóna zaostává za svým potenciálem více, než jsme odhadovali

ECB: Eurozóna zaostává za svým potenciálem více, než jsme odhadovali

Nevyužité kapacity v zemích eurozóny jsou možná až dvakrát větší, než se dosud předpokládalo. Vyplývá to ze studie, kterou zveřejnila Evropská centrální banka (ECB). To může… více

Komerční prezentace
Mobilní web