Fittipaldi si založil vlastní značku. Na trh jde s novým supersportem | E15.cz

Fittipaldi si založil vlastní značku. Na trh jde s novým supersportem

Fittipaldi si založil vlastní značku. Na trh jde s novým supersportem
Fittipaldi EF7
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

Karel Pučelík

Emerson Fittipaldi se do důchodu nechystá. Rozhodl se postavit špičkový sportovní vůz. Na vývoji spolupracuje i s legendárním studiem Pininfarina.

Sedmdesátiletý bývalý formulový závodník Emerson Fittipaldi se rozhodl na automobilový trh uvést vlastní značku. V současné době se soustředí na vývoj exkluzivního supersportu EF7, který představil už před měsícem na autosalonu v Ženevě. První prototyp by měl z dílen vyjet už v srpnu, k dostání by měl být v příštím roce. Informoval o tom server autocar.co.uk.

Exkluzivitě auta odpovídá i cena, která překročí milion dolarů. Jako bonus zákazník dostane Fittipaldiho osobní instruktáž.

Vznik automobilky slavného Brazilce je finančně podporován americkým investičním fondem Dakia Global, který se zaměřuje na trvale udržitelné projekty a nové technologie. Velikost investice není známa. Vedení společnosti nevylučuje, že podpoří i vývoj dalších modelů.

Pilotní projekt nové značky už má konkrétní obrysy. Kromě Fittipaldiho se na vývoji podílí i další legendární firmy. Karoserii a šasí má na starosti slavná italská designérská společnost Pininfarina, která má na svědomí například Lancii Stratos nebo několik modelů Alfy Romeo či Fiatu.

Nádherná Škoda Winnetou slaví výročí, zklamala ale svou rychlostí

Vnitřnosti speciálu EF 7 vznikají v Německu pod taktovkou firmy HWA. Ačkoli jméno německé společnosti není tak známé jako jejich italských kolegů, má za sebou také dlouhou a úspěšnou tradici. Připravuje například techniku závodních speciálů Mercedes AMG pro sérii DTM.

 „Je to dream team, italský design a německá technika,“ řekl Fittipaldi.

EF7 bude pohánět osmiválec s objemem 4,8 litru, maximální rychlost bude přesahovat 150 mil za hodinu. Klíčovou charakteristikou je váha, která by neměla být více než tisíc kilogramů.

Fittipaldi je mistr světa ve Formuli 1 z let 1972 a 1974. Na konci osmdesátých let jezdil za vlastní tým, čímž jeho úspěchy skončily. Později začal s podnikatelskými aktivitami. Zmíněný tým se snažil i po svém konci za volantem řídit jako manažer. Jeho snahy ale nevyšly, tým navíc spolykal většinu jeho úspor. V devadesátých letech se účastnil americké série Indycars, vyhrál slavný Indianapolis 500. Závodní kariéru definitivně ukončil těžkou nehodou.

720p 480p 360p 240p
Novinky Volkswagenu

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!