Goodyear nestíhá poptávku po pneumatikách pro SUV, klesl mu zisk

Goodyear nestíhá poptávku po pneumatikách pro SUV, klesl mu zisk
27. dubna 2016 • 18:57
Největšímu americkému výrobci pneumatik Goodyear Tire & Rubber Co. klesl v prvním čtvrtletí zisk o 17 procent na 184 milionů USD (4,4 miliardy korun). Propad způsobil odpisy operací ve Venezuele. Firma se také potýká s nedostatkem kapacit výroby drahých pneumatik určených hlavně pro sportovně užitkové vozy v USA.

Příjmy se snížily o 8,3 procenta na 3,7 miliardy dolarů a zaostaly za očekáváním analytiků dotazovaných agenturou Thomson Reuters. Společnost kromě pneumatik stejného jména prodává pneumatiky pod značkami Kelly, Dunlop, Fulda, Debica či Sava.

V USA díky nízkým cenám benzinu výrazně stoupla poptávka po SUV a malých nákladních vozech. Goodyear se nyní snaží udržet krok s rostoucí poptávkou po pneumatikách pro tyto vozy od automobilek, jeho kapacity v USA jsou však omezené.

Goodyear prodal v Americe 18 milionů pneumatik, o 6,3 procenta méně než loni. Tržby na americkém kontinentu klesly o 13 procent na 1,95 miliardy dolarů, provozní zisk zde však stoupl na 260 milionů dolarů díky nižším nákladům na suroviny a prodeji dražších pneumatik.

Pokles v Evropě

V Evropě prodej pneumatik vzrostl o dvě procenta na 16,2 milionu, tržby zde však klesly o šest procent na 1,25 miliardy dolarů. Důvodem byl vývoj směnných kurzů. Provozní zisk se zvýšil o deset procent na 80 milionů dolarů.

Největší růst zaznamenala firma v oblasti Asie a Tichomoří, kde prodej pneumatik stoupl o 28 procent na 7,3 milionu a tržby o devět procent na 489 milionů dolarů. Provozní zisk vzrostl o 18 procent na 79 milionů dolarů. Výsledky podpořila loňská akvizice kontrolního podílu ve firmě Nippon Goodyear.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!