Heinekenu v Česku vzrostly prodeje piva a ciderů na 2,3 milionu hektolitrů

Heinekenu v Česku vzrostly prodeje piva a ciderů na 2,3 milionu hektolitrů
8. března 2016 • 12:47
Heineken ČR loni prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a ciderů, nejprodávanější bylo pivo Krušovice. V roce 2014 prodal 2,24 milionu hektolitrů piva. Výroba ciderů začala loni. Meziroční srovnání prodeje piva bez ciderů společnost nezveřejnila. Pod Heineken ČR patří v tuzemsku pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno.

V tuzemsku Heineken ČR prodal 1,7 milionu hektolitrů piva. „Chceme hrát nadále klíčovou roli v rozvoji českého pivního trhu a jsem přesvědčená, že na to máme nejen kvalitní značky, ale především správné lidi, kteří stojí za jejich výrobou, rozvojem, prodejem a podporou,“ uvedla generální ředitelka společnosti Zuzana Železníková.

Heineken ČR nejvíce loni vyvážel do Švédska, Ruska, Rakouska, Německa na Slovensko, celkem 0,6 milionu hektolitrů piva. Úspěšná je v zahraničí hlavně značka Krušovice, dařilo se ale i těm dalším, což jsou Březňák, Zlatopramen a Starobrno.

Loňské investice do všech tří pivovarů činí desítky milionů korun, nejvíce, téměř 100 milionů korun, putovalo do krušovického pivovaru například na pořízení nové balicí linky plechovek a nové myčky lahví.

Investice do Starobrna

V pivovaru Starobrno investice překročily 50 milionů korun, šlo například o nové, plně automatizované oddělení přetlačných tanků. Ve Velkém Březně investice přesáhly 12 milionů korun, vybudováno zde bylo například nové chlazení v oddělení ležáckého sklepa.

Informace o loňských výsledcích hospodaření společnost zatím nezveřejnila. Předloni jí ale meziročně více než pětkrát vzrostl zisk na 73,5 milionu korun. Obrat firmy naopak klesl o 1,8 procenta na 3,16 miliardy korun, celkové tržby dosáhly více než 3,2 miliardy korun.

Heineken je druhou největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. Heineken ČR je v současnosti tuzemskou trojkou na trhu s pivem. Patří do ní značky Heineken, Desperados, Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholický Zlatopramen a Hostan. Loni mezi produkty přibyla značka Strongbow, jedná se o nejprodávanější značku cideru na světě.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!