Heinekenu v Česku vzrostly prodeje piva a ciderů na 2,3 milionu hektolitrů

aktualizováno Heineken ČR loni prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a ciderů, nejprodávanější bylo pivo Krušovice. V roce 2014 prodal 2,24 milionu hektolitrů piva. Výroba ciderů začala loni. Meziroční srovnání prodeje piva bez ciderů společnost nezveřejnila. Pod Heineken ČR patří v tuzemsku pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno.

 Krušovice
8.3.2016 13:31   |  

V tuzemsku Heineken ČR prodal 1,7 milionu hektolitrů piva. „Chceme hrát nadále klíčovou roli v rozvoji českého pivního trhu a jsem přesvědčená, že na to máme nejen kvalitní značky, ale především správné lidi, kteří stojí za jejich výrobou, rozvojem, prodejem a podporou,“ uvedla generální ředitelka společnosti Zuzana Železníková.

Heineken ČR nejvíce loni vyvážel do Švédska, Ruska, Rakouska, Německa na Slovensko, celkem 0,6 milionu hektolitrů piva. Úspěšná je v zahraničí hlavně značka Krušovice, dařilo se ale i těm dalším, což jsou Březňák, Zlatopramen a Starobrno.

Loňské investice do všech tří pivovarů činí desítky milionů korun, nejvíce, téměř 100 milionů korun, putovalo do krušovického pivovaru například na pořízení nové balicí linky plechovek a nové myčky lahví.

Investice do Starobrna

V pivovaru Starobrno investice překročily 50 milionů korun, šlo například o nové, plně automatizované oddělení přetlačných tanků. Ve Velkém Březně investice přesáhly 12 milionů korun, vybudováno zde bylo například nové chlazení v oddělení ležáckého sklepa.

Informace o loňských výsledcích hospodaření společnost zatím nezveřejnila. Předloni jí ale meziročně více než pětkrát vzrostl zisk na 73,5 milionu korun. Obrat firmy naopak klesl o 1,8 procenta na 3,16 miliardy korun, celkové tržby dosáhly více než 3,2 miliardy korun.

Heineken je druhou největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. Heineken ČR je v současnosti tuzemskou trojkou na trhu s pivem. Patří do ní značky Heineken, Desperados, Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholický Zlatopramen a Hostan. Loni mezi produkty přibyla značka Strongbow, jedná se o nejprodávanější značku cideru na světě.


Čtěte také:

Heineken ČR předloni více než zpětinásobil zisk, tržby stagnovaly

Heineken zmenšil obaly pro pivo v plastu i plechovkách

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Kofola plně ovládla slovinskou Radensku, vykoupila zbylých 120 tisíc akcií

Kofola plně ovládla slovinskou Radensku, vykoupila zbylých 120 tisíc akcií E15 exkluzivně

Valná hromada slovinského výrobce minerálek Radenska schválila návrh majoritního vlastníka, nápojářské skupiny Kofola ČeskoSlovensko, na vytěsnění posledních minoritních akcionářů… více

Komerční prezentace
Mobilní web