Hyundai v Nošovicích startuje výrobu nové i30 | E15.cz

Hyundai v Nošovicích startuje výrobu nové i30

Hyundai v Nošovicích startuje výrobu nové i30
Hyundai i30
• 

ČTK, nos

(VIDEO) Automobilka Hyundai zahájila ve svém závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku výrobu modelu i30 nové generace. Nová vozidla, která jsou určena na celý evropský trh, začne prodávat 1. února. V České republice jich chce letos prodat 5 tisíc, přičemž předešlé verze se tu loni prodalo 4630.

„Hyundai i30 nové generace od nás dostává nelehký úkol, a to stát se v České republice nejúspěšnějším osobním automobilem,“ řekl generální ředitel společnosti Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický. Cenu zatím automobilka nesdělila, podle Vošického ale bude těsně nad cenou dosavadního modelu.

Výroba předchozí verze skončila v Nošovicích loni 22. prosince. Za čtyři roky firma prodala přes 360 tisíc těchto vozů, v Nošovicích jich vyrobila 267 669. Právě vozem Hyundai i30 automobilka v roce 2008 zahájila ve slezské továrně výrobu.
Nová verze Hyundai i30 bude stejně jako její předchůdce krátké pětidvéřové auto, oproti předešlé verzi však Vůz je delší i širší, ale karosérie je nižší, ale nabízí prostornější interiér. Objem zavazadlového prostoru bude 378 litrů, což je o deset procent více než u předchozí verze.

Nejlepší reklama pro Hyundai: rozladěný šéf Volkswagenu

Podle mluvčího automobilky Petra Vaňka jsou předchozí model a i30 nové generace svou koncepcí naprosto odlišné vozy. „Nesdílejí prakticky žádné komponenty. Tento nový vůz je nová generace nejen v názvu, ale i svým vybavením a celkovým konstrukčním řešením,“ řekl Vaněk.

Výběr ze šesti motorů

Zákazníci budou mít na výběr šest motorů, tři dieselové a tři benzinové, obojí o objemu 1,4 a 1,6 litru ve dvou různých výkonech. „Ten nejvýkonnější dieselový motor má 128 koní, spotřebu čtyři litry na 100 kilometrů a emise pod 100 gramů na kilometr,“ řekl Vaněk.

V Nošovicích se dál bude vyrábět i model Hyundai i30 cw (kombík). Jeho výroba má skončit v létě. „Pak bude i on nahrazen modelem i30 nové generace. Do konce roku začneme ještě výrobu třídveřové verze i30, uvažuje se o tom, že bude mít až dvousetkoňový turbo motor o objemu 1,6 litru,“ řekl mluvčí.

Šedesát aut za hodinu

Tempo výroby je 60 aut za hodinu, po odečtení nezbytných přestávek je denní kapacita výroby 1300 vozů. „Letos jsme dosáhli maximální kapacity. Tento závod je schopen vyrobit za rok 300 tisíc aut,“ řekl mluvčí. Zda automobilka skutečně tolik vozů vyrobí, bude záviset na poptávce. „V současné době ekonomická situace v Evropě není dobrá a nákup aut vždycky odvisí od ochoty a chuti spotřebitelů utrácet,“ dodal Vaněk.

Autor: ČTK, nos
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!