Írán nebo Spojené státy. Škoda plánuje vstup na 18 nových trhů

29. září 2016 • 15:47

Automobilka Škoda Auto plánuje, že do roku 2025 vstoupí na 18 nových trhů. Celkový počet zemí, kde má obchodní aktivity, by se tak zvýšil ze současných 102 na 120. O vstupu na severoamerický trh se rozhodne v polovině nebo na konci příštího roku. V rozhovoru to uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.

 

"Severní Amerika představuje čtvrtinu celosvětového trhu, toto teritorium proto nemůžeme ignorovat. Čas nás ale nijak netlačí. V současnosti analyzujeme podmínky," uvedl Maier. Případnému vstupu do USA by podle něj musela předcházet důsledná příprava. Už příští rok by měla Škoda začít prodávat auta v Íránu, Jižní Koreji a Singapuru.

Expanze na nové trhy vychází ze strategie automobilky do roku 2025. Dalšími pilíři strategie je vstup do nových segmentů, zejména nejrychleji rostoucí kategorie sportovně-užitkových vozů (SUV), a také zavádění nových digitálních technologií. Škoda počítá s tím, že v roce 2019 přijde s prvním hybridním vozem, bezprostředně následovat by měl elektromobil.

Škoda Kodiaq bude o něco dražší než Superb, začíná na 678 tisících

Zhruba po roce 2020 by měla být Škoda připravena nabídnout vůz s vysoce automatizovaným řízením a po roce 2025 rovněž auto s plně autonomním řízením.

Škoda je jednou z nejstarších automobilek na světě, loni vyrobila přes jeden milion vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery.

Automobilka za letošní rok očekává rekordní počet prodaných vozů i rekordní finanční výsledky. V obou případech by měla překonat čísla minulého roku, který byl dosud nejlepší v historii značky. 

"Tento rok ještě není u konce, zatím se blížíme ke konci třetího čtvrtletí. Pokud se ale nestane nic mimořádného, tak zaznamenáme rekord jak co do počtu prodaných vozů, tak i z pohledu finančních a obchodních výsledků," uvedl Maier.

Škoda Kodiaq bude o něco dražší než Superb, začíná na 678 tisících

Loni Škoda prodala 1,056 milionu aut, nejvíce v historii, z toho 281 700 na svém největším trhu v Číně. Letos by měl prodej aut v Číně podle Maiera přesáhnout 300 tisíc.

Automobilka loni zvýšila zisk o 6,5 procenta na rekordních 708 milionů eur, v přepočtu asi 19,1 miliardy korun. Tržby byly rovněž nejvyšší v historii - zvýšily se o 6,2 procenta na 12,49 miliardy eur, což je zhruba 338 miliard korun.

V příštím roce se do prodejních čísel značky promítne zahájení prodeje nového velkého SUV Kodiaq. Jeho prodej by měl po náběhu na všech trzích přesáhnout počet prodaných superbů. Ten se pohybuje kolem 100 tisíc aut ročně.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!