Jak v nové době uspěly automobilky postsovětského bloku

6. července 2016 • 14:33
V minulých týdnech se server Auto.cz zabýval i legendárními automobily, které světu dali výrobci z východního bloku. Poslední díl seriálu se věnuje nejlepším vozům, které v této části Evropy vznikly po rozpadu celku vedeného Sovětským svazem.

Rozpad východního bloku přežily jen ty nejsilnější automobilky, mnoho dříve slavných značek už na automobilové mapě světa nenajdeme. Svoji činnost ukončily Moskvič, Trabant, Wartburg a další. V mnoha případech alespoň zůstaly fungovat jejich továrny, které převzaly jiné automobilky. V Eisenachu tak dnes vznikají opely, továrnu OAO Moskvič (dříve AZLK) zase převzal Renault.

Do dnešních dní tak na světě zůstaly vlastně jen tři východoevropské značky, které v oblasti osobních automobilů hrají důležitou roli. Mezi ně patří Škoda, dnes již takřka celosvětově zastoupená značka, Dacia, jedna z nejrychleji rostoucích značek v Evropě, a Lada, která je nadále nejprodávanější značkou v Rusku. Od každé z nich jsme vybrali jeden sériový model, který je podle našeho názoru nejzajímavější.

Na Auto.cz si přečtěte celý článek o auto legendách z postsovětského bloku

Autor: auto.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!