Kodiaq znamenal výzvu a míří na globální trh, říká šéfdesignér Škody Auto | E15.cz

Kodiaq znamenal výzvu a míří na globální trh, říká šéfdesignér Škody Auto

4. září 2016 • 13:47
V rámci světové premiéry Škody Kodiaq v Berlíně jsme hovořili s šéfdesignérem Škody Auto Jozefem Kabaněm. Jak zpětně hodnotí návrh prvního velkého SUV s okřídleným šípem ve znaku?

Premiéry nové Škody Kodiaq se účastnila řada mimořádně vlivných lidí nejenom ze Škody Auto, přičemž nechyběl ani Jozef Kabaň, šéfdesignér mladoboleslavské automobilky.

Je to právě on, kdo stojí za rozvojem nového designového jazyka škodovky, který nabírá nejnovější rysy právě u kodiaqu. Vůz je už od pohledu velmi výrazný, překvapuje zejména horizontálně členěnou přední částí s rozdělenými světlomety. Jak jej hodnotí sám šéfdesignér?

Podle Kabaně je každý nový produkt výzvou, v případě kodiaqu šlo zejména o to začlenit jej do rodiny škodovek, ale zároveň mu vtisknout vlastní charakter. Nebylo v plánu vyrobit auto na míru pouze evropskému trhu. Škoda totiž na nové SUV nahlíží jako na globální produkt a tato myšlenka se promítla také do jeho designu. Jozef Kabaň toho prozradil ještě mnohem více, proto si neváhejte pustit zmíněné video!

Autor: Jan Mička
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou