Kofole se vyplatila expanze, zisk loni stoupl o pětinu

Nápojářská skupině Kofola v loňském roce prudce zvýšila zisk. Podle skupiny stojí za hospodářským výsledkem vydařené počasí i aktivní vyhledávání příležitostí pro rozšiřování.

 Kofola
16.3.2016 18:12   |  

Tržby stouplymeziročně o 14,6 procenta z 6,28 miliardy na 7,19 miliardy korun. Provozní zisk jí vzrostl o 33,1 procenta z 443 na 589 milionů. Zisk před započtením úroků, daní a odpisů (ukazatel EBITDA) stoupnul o 20,5 procenta z 915 milionů na 1,1 miliardy korun.

Kofola se loni rozrostla o slovinskou skupinu Radenska. Další zásadní změnou byla dohoda o distribuci nápojů značky Rauch. Kofole roste i síť barů UGO se zdravými nápoji, jichž má už přes 60 a jejichž tržby se oproti roku 2014 zvýšily o desítky procent.

Nahrálo počasí

Generální ředitel Kofoly Jannis Samaras uvedl, že je rád za příznivé počasí, ale mnohem důležitější podle něj je to, že skupina i na tak vysoce konkurenčním trhu, jako je trh nápojů, dokáže růst. „Kromě toho nepolevujeme ve snaze aktivně využívat nové příležitosti k růstu v okolních zemích,“ uvedl Samaras.

Kofola ČeskoSlovensko je předním evropským výrobcem nealkoholických nápojů. Má sedm výrobních závodů a zaměstnává 2000 lidí na Slovensku, v České republice, Slovinsku a Polsku. Loni Kofola své sídlo přestěhovala z Polska do České republiky, do Ostravy. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.


Čtěte také:

Kofola koupila v Chorvatsku tradiční značky nápojů. Výrobu zajistí Radenska

Chorvatskou Pepsi bude od ledna vyrábět dceřiná firma Kofoly

CED Group vynesl prodej akcií Kofoly přes 620 milionů

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Luxus netáhne, firma Michaely Bakala opět skončila ve ztrátě

Luxus netáhne, firma Michaely Bakala opět skončila ve ztrátě Fotogalerie

Hospodaření společnosti Luxury Brand Management podnikatelky Michaely Bakala, která v centru Prahy provozuje butiky s luxusním zbožím, skončilo loni ztrátou 153 milionů korun. V… více

Mobilní web