Konec nafty v renaultech? Výrobce možná opustí vznětové motory | E15.cz

Konec nafty v renaultech? Výrobce možná opustí vznětové motory

7. září 2016 • 18:37
Renault, jeden z nejvýznamnějších evropských výrobců automobilů, do svých vozů možná nebude v budoucnu dodávat naftové motory. Podle interních informací, které získala agentura Reuters, tuto variantu na červencové schůzi svým kolegům představil Thierry Bolloré, člen nejužšího vedení společnosti.

Emisní skandál Volkswagenu, nízká cena ropy a čím dál efektivnější benzinové motory. To vše by mohly být pro Renault důvody, proč skoncovat s léty oblíbenou technologií. Tím hlavním argumentem, který hovoří proti budoucnosti dieselů, jsou však podle agentury Reuters nové emisní limity. „Přizpůsobování se novým standardům a limitům může rapidně zvýšit náklady na vývoj dieselové technologie. Dokonce tolik, že vznětové motory budeme muset stáhnout z trhu,“ řekl podle účastníků jednání Bolloré.

Podobně se v minulosti k situaci v automobilovém průmyslu vyjádřilo také vedení Volkswagenu, podle něj by měla společnost také zvážit, zda se jí vyplatí investovat do vývoje stále ekologičtějších vznětových agregátů.

Představení nového Renaultu Espace

Tvrzení o ukončení produkce dieselových motorů mohou být značně odvážná, obzvlášť v době, kdy automobily se vznětovými motory tvoří 61 procent evropských prodejů Renaultu. Otázkou však zůstává, jak se technologie uplatní v dalších letech. Budoucnost totiž podle automobilek patří elektromobilně, dokonce samotný Renault má vlastní divizi elektrických aut s názvem Z.E.

Škoda v Austrálii úplně vypustí diesely v některých modelech

V průběhu let se obliba dieselových aut snižuje, v poslední době hlavně kvůli aféře dieselgate. Nejvíce se nižší zájem projevuje v segmentu malých automobilů, do kterého patří například Renault Clio, Škoda Fabia nebo VW Polo. V letošním prvním pololetí zažil segment ve Francii meziroční pokles sedm procent. Vznětové motory například automobilky již téměř nemontují do nejmenších vozidel (například Škoda Citigo), kde by jejich provoz byl značně neekonomický.

V České republice prodal Renault od letošního ledna do srpna 6284 vozů, je tak šestou nejprodávanější značkou v zemi, těsně za sesterskou Dacií.

Autor: mit
 

businessinfo.cz

  • V digitálním věku skladují firmy většinu dokumentů stále na papíře. A dělá jim to potíže
  • Pro oznamovatele korupce nejsou potřeba nová pravidla, tvrdí podnikatelé
  • Startup Investiční aukce otevřel faktoring i malým a středním firmám
  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením