Loni se v Česku prodalo 660 tisíc ojetin, meziročně o šest procent více

Prodej ojetých osobních aut na českém trhu v minulém roce vzrostl o šest procent na 660 tisíc vozů. Z toho 509 tisíc aut bylo koupeno v tuzemsku a zbytek tvořil individuální dovoz. Při průměrné ceně vozidla 196 tisíc korun činil celkový objem trhu s ojetými vozidly téměř 130 miliard korun. Vyplývá to z dat společnosti Cebia, která se zabývá prověřováním vozidel. Prodej nových osobních aut na českém trhu loni vzrostl o pětinu na rekordních 230857 vozů.

Autobazar
12.1.2016 14:46   |  

Zhruba 350 tisíc ojetých aut bylo loni prodáno mezi soukromými osobami a 310 tisíc prodali obchodníci. Mezi těmi převládaly autobazary s 230 tisíc prodanými vozy. Zhruba 64 tisíc vozů prodali dealeři jednotlivých značek v rámci certifikovaných programů a zbytek leasingové a splátkové firmy. Nejrozšířenějšími certifikovanými programy jsou Škoda Plus a Das Welt Auto s podílem 80 procent. Počet dovezených ojetin se meziročně zvýšil o čtvrtinu na 151 tisíc aut. Češi nejčastěji dováželi vozy z druhé ruky z Německa a Itálie.

Nejoblíbenější značkou ojetin je dlouhodobě Škoda, i když její podíl se během posledních pěti let snížil z 30 na loňských 21 procent. Následuje Volkswagen s osmi procenty a Ford se sedmi. Výrazně se zvýšil podíl ojetých vozů značky Kia, která se tak dostala s šestiprocentním podílem na čtvrtou pozici. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia a Fabia a VW Passat. Následuje Ford Focus a VW Golf.

Z hlediska kupní ceny ojetých vozidel dlouhodobě převažuje zájem o ojetiny do 100 tisíc korun. Jejich podíl ale meziročně klesl o dva procentní body na 34 procent. Naopak podíl aut s cenou nad 350 tisíc korun o dva body vzrostl na 16 procent. Průměrná cena prodávaných ojetin se snížila z 205 tisíc korun na 196 tisíc korun. Průměrná udávaná hodnota stavu kilometrů byla 142 tisíc km.


Čtěte také:

Západ skupuje české ojetiny. Zlevňuje je intervence ČNB

Ojetiny jdou letos na dračku. Češi prý už na podfuky moc neskáčou

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Majitel Lidlu a Kauflandu chce investovat do řetězců 6,5 miliardy eur

Majitel Lidlu a Kauflandu chce investovat do řetězců 6,5 miliardy eur

Německá maloobchodní skupina Schwarz, která vlastní řetězce Lidl a Kaufland, plánuje investovat letos do obou řetězců zhruba 6,5 miliardy eur (175,6 miliardy korun). Společnost to… více

Komerční prezentace
Mobilní web