Müller: Volkswagenu budou změny po skandálu trvat až tři roky

Německé automobilové skupině Volkswagen bude trvat dva až tři roky, než po skandálu kolem měření emisí dokončí změnu strategie a podnikové struktury. Německému týdeníku Wirtschaftswoche to řekl šéf společnosti Matthias Müller. Skupina, do níž patří i česká Škoda Auto, by se podle něj měla do budoucna místo zvyšování prodeje zaměřit na zlepšování ziskovosti.

Šéf Volkswagenu Matthias Müller
6.1.2016 17:33   |  

„Strategické přeorientování skupiny potrvá určitě dva až tři roky a nebude to žádná hračka,“ řekl Müller v rozhovoru. Müller dodal, že Volkswagen se přestane zaměřovat na zvyšování objemu výroby a prodeje. Své konkurenty bude chtít naopak porážet v ziskovosti.

Odbyt vozů se za Müllerova předchůdce Martina Winterkorna zdvojnásobil na více než deset milionů ročně a Volkswagen loni dočasně předstihl Toyotu na pozici největšího světového prodejce aut. „Honba za novými rekordy v prodeji z mého hlediska nedává moc velký smysl,“ řekl výkonný šéf skupiny.

Honba za novými rekordy v prodeji z mého hlediska nedává moc velký smysl

Müller chce také i přes skandál s emisemi u naftových vozů dál pokračovat v dieselové ofenzivě na americkém trhu. Šéf Volkswagenu tento týden zavítá do USA poprvé od loňského září, kdy skandál s měřením emisí v naftových autech Volkswagenu vypukl.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoké hodnoty toxických oxidů dusíku. Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě. Tento týden podala americká vláda na Volkswagen civilní žalobu, která může firmu podle výpočtů agentury Reuters teoreticky stát až 48 miliard dolarů.

Volkswagen přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.


Čtěte také:

Německo má kvůli žalobě USA na VW obavy o pracovní místa

Akcie VW klesly. Žaloba v USA může firmu přijít na 48 miliard dolarů

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Tykač by koupí OKD ovládl českou těžbu uhlí, varuje analytik

Tykač by koupí OKD ovládl českou těžbu uhlí, varuje analytik

Zájem finančníka Pavla Tykače o koupení černouhelné OKD dává logiku, shodují se analytici. Upozorňují především na Tykačovy dobré informace z oboru, které má díky své skupině… více

Komerční prezentace
Mobilní web