Na dámské prádlo zpracujeme šedesát kilometrů krajek ročně, říká jednatelka textilky TIMO | E15.cz

Na dámské prádlo zpracujeme šedesát kilometrů krajek ročně, říká jednatelka textilky TIMO

Michal Nosek

Svého nejlepšího hospodářského výsledku dosáhla litoměřická textilka TIMO, její obrat v roce 2017 dosáhl 120 milionů korun. Stejně jako řada dalších firem ale podnik bojuje s nedostatkem volné pracovní síly, částečně si ale vypomáhá moderními technologiemi. "Jako jedni z mála v naší republice při výrobě podprsenek využíváme takzvaný molding," říká jednatelka společnosti Markéta Jiráčková. V rozhovoru pro E15 výrobní postup dál přibližuje.

Léto a sezóna plavek se blíží. Budou módní trendy pro letošek něčím specifické, nebo stále platí pravidlo: v jednoduchosti je krása?

Léto bude patřit veselým barvám s potisky. Trendy budou teplejší i naopak studenější tóny. Pro plavky budou typické barevné lemy, ozdobná ramínka, pásky na kalhotkách, mašličky či další velmi propracované detaily.

Kolekce budou hravé a barevné s širokou nabídkou střihů podprsenek i kalhotek, aby si ženy mohly vybrat modely, které přesně sednou jejich postavě. V kurzu ale nadále zůstává také jednoduchá klasika v podobě jednobarevných plavek, které mnoho žen preferuje.

Výroba plavek a prádla se jeví jako tradiční odvětví. Jaké moderní technologie pronikly do vašeho provozu?

Jako jedni z mála v naší republice při výrobě podprsenek využíváme takzvaný molding, neboli tepelné tvarování košíčků. Jeho výhodou je, že koše, které používáme až do velikosti K, můžeme potahovat materiálem bez použití švů. Tuto technologii používáme jak při výrobě prádla, tak i plavek.

Díly do závodních speciálů Tatry dodává i hradecká Kovárna. Podívejte se na její výrobu

Kolik kusů plavek a prádla dodáváte na trh, respektive kolik metrů látek, lemovek a různých šňůrek zpracujete?

Ročně vyrobíme kolem 120 tisíc kusů spodního prádla a čtyřicet tisíc kusů plavek. Naše švadleny každoročně spotřebují více než 60 kilometrů krajek, 600 kilometrů lemovaček a šest tisíc kilometrů nití. Výrobu navíc každoročně navyšujeme.

Jak podnik loni hospodařil?

Textilka dosáhla za rok 2017 obratu 120 milionů korun. Zisk před zdaněním představoval osm milionů a jednalo se o nejlepší výsledek firmy od roku 1998, oproti roku 2016 vzrostl obrat o šest procent.

Kde mají vaše výrobky největší odbyt?

Pro nás je nejdůležitější Česko a pak Slovensko. Máme pětadvacet firemních prodejen a s dalšími 280 spolupracujeme. Naše prádlo a plavky se prodávají také v Polsku a Německu.

Zvažujete investice do rozvoje výroby a prodeje?

Každoročně modernizujeme několik firemních prodejen, v loňském roce začala a v letošním roce skončí kompletní rekonstrukce výrobního závodu v Litoměřicích a do budoucna se budeme snažit získat nová prodejní místa pro firemní prodejny. V letošním roce chceme zainvestovat do nového sídla v Praze.

Kolik TIMO zaměstnává lidí, nemá problémy s náborem nových? Lidé v současné době chybějí všude.

Společnost TIMO má 150 zaměstnanců. Mnoho z nich u nás pracuje dlouho, někteří od chvíle, kdy společnost vznikla, takže 25 let není výjimkou. Zaměstnáváme i několik generací z rodiny – maminky a dcery. Přesto se v současnosti stejně jako mnoho jiných firem i my potýkáme nedostatkem pracovní síly. Nejvíce nám chybí švadleny. Scházejí také prodavačky. To nás limituje při navýšení výroby či při otevírání dalších prodejen.

Existuje vůbec ještě adekvátní učební obor?

Pro švadleny v současné době neexistuje.

Dovolená v divočině. Luxusní rezorty rostou ve všech koutech světa, kdy se vyplatí vyrazit?
Reportáž z Donbasu: Putinem zapomenutý lid
Motoristou na Ukrajině. Podívejte se na historii i modernu v reálném provozu
Aerolinky sázejí na extra příplatky, z cestujících takhle loni vyždímaly desetinásobek

 

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!