Nebylo ani na pořádný prospekt. Proč skončil projekt Supertatry | E15.cz

Nebylo ani na pořádný prospekt. Proč skončil projekt Supertatry

Radek Pecák

Myšlenka na vznik prvního českého supersportovního auta se začala přeměňovat ve skutečnost právě před 30 lety. Duchovními otci byli zejména designér Václav Král a tehdejší i dnešní šéf firmy MTX Petr Bold.

Dodnes s troškou smutku v hlase vzpomíná generální ředitel firmy MTX Petr Bold na okolnosti, které vedly k odumření projektu vozu MTX Tatra V8, zvaného rovněž Supertatra.

"Dnes je už těžko možné rozlišit, kdo má větší zásluhu na tom, že se v roce 1987 na tomto voze začalo dělat, říká manažer, který má stále ve své kanceláři vystavený certifikát o dosažení českého rychlostního rekordu. Ten vytvořil deset let poté - v květnu roku 1997, když za volantem tohoto automobilu dosáhl průměrné rychlosti téměř 211 kilometrů v hodině.

Blíží se nástupce Concordu? Nadzvukové letectví se znovu vrací

Mezi duchovními otci projektu byl ale právě on, společně s věhlasným designérem Václavem Králem. "Chtěli jsme využít potenciál tatrováckého motoru V8 pro okruhové závodění. Původní myšlenka byla tedy udělat sérii identických vozů pro nový pohár. Jenže, než se to stihlo udělat, přišel konec socialistického režimu a o závodění s takovým autem nikdo moc nestál," vzpomíná Petr Bold.

Nakonec se tedy rozhodli projekt přepracovat a zkonstruovat silniční supersport. "Vypadalo to jako výborný nápad, který by mohl postavit tehdy trochu skomírající Metalex na nohy," doplňuje Bold.

Na co sportovní Tatra nakonec dojela? Zbytek textu čtěte na serveru Autorevue >>>

Kompletní fotogalerii najdete zde >>>

Autor: Radek Pecák
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!