Německé automobilky svolají v USA 2,5 milionu aut na úpravu airbagů

aktualizováno Německý automobilový koncern Volkswagen svolá ve Spojených státech do servisů zhruba 850 tisíc automobilů VW a Audi, které jsou vybaveny problémovými airbagy japonské společnosti Takata. Kvůli těmto airbagům zamíří v USA do servisů také automobily německých konkurentů Daimler a BMW, každý z nich svolá zhruba 840 tisíc vozů.

Volkswagen v USA
10.2.2016 18:46   |  

Volkswagen dnes nejprve uvedl, že v USA svolá 680 tisíc automobilů se značkou VW vyrobených v letech 2006 až 2014. Jeho luxusní divize Audi poté ohlásila svolání 170 tisíc automobilů. K nákladům na svolávací akce se Volkswagen nevyjádřil.

Daimler oznámil, že v USA svolá 705.000 mercedesů a zhruba 136 tisíc dodávek Daimler s airbagy od společnosti Takata. Pro automobilku to bude znamenat náklady ve výši 340 milionů eur (více než devět miliard korun), uvedla firma. Rival BMW ohlásil svolání 840 tisíc vozů z let 2006 až 2015, podrobnější informace neposkytl.

Nafukovací systém airbagů společnosti Takata může explodovat a vymrštit do vozu části kovu. V souvislosti s tím již bylo hlášeno deset úmrtí. Koncem loňského listopadu američtí regulátoři firmě vyměřili pokutu 70 milionů dolarů (1,7 miliardy korun) za pochybení, kterých se dopustila v souvislosti se svoláváním airbagů k opravě.

Svolávání aut přichází v době, kdy se Volkswagen snaží v USA i na dalších trzích vyřešit skandál kolem manipulace s měřením emisí. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) automobilku loni v září obvinila, že do vozů s naftovými motory instalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Volkswagen pak přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno asi 482.000 aut s dvoulitrovým motorem. Později se ukázalo, že problém se týká rovněž 85 tisíc vozů s třílitrovým motorem.


Čtěte také:

Takata odmítla vytvořit fond pro oběti vadných airbagů

Máte airbag od Takaty? Vadná auta jezdí i v Česku dál

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Nový „hlídací“ čip by měl ukončit spory o důvěryhodnosti hardwaru

Nový „hlídací“ čip by měl ukončit spory o důvěryhodnosti hardwaru

Důvěřovat danému zařízení, nebo ne? Otázka nad kvalitou zabezpečení soukromých či státních citlivých dat v počítačích, mobilech a síťových prvcích se v posledních letech netýká… více

Mobilní web