Nová Octavia 4x4 se začne prodávat v červnu, Scout bude později | E15.cz

Nová Octavia 4x4 se začne prodávat v červnu, Scout bude později

Nová Octavia 4x4 se začne prodávat v červnu, Scout bude později
Octavia Combi
• 
ZDROJ: Autorevue.cz

ČTK

Nová generace Škody Octavie Combi v provedení 4x4 přijde na český trh v červnu a poté jí automobilka nabídne v Německu a na dalších evropských trzích. Později by měla následovat verze Scout, která bude přizpůsobená i pro jízdu v lehkém terénu. Tato verze ale do konce letošního roku zřejmě nepřijde. Vyplývá to z informací zástupců automobilky při představení Octavie 4x4.

Škoda letos postupně uvádí na trh varianty nové Octavie. Po provedení liftback následuje v květnu kombi, v červnu přijde čtyřkolka a v červenci automobilka představí nejsportovnější variantu RS. Zřejmě na podzim nebo na začátku příštího roku bude na řadě pohon na zemní plyn. Postupný náběh nové generace zapříčinil pokles dodávek zákazníkům v prvním čtvrtletí o devět procent na 220.400 vozů.

V současnosti Škoda na českém trhu eviduje přes 1700 objednávek na některou z variant nové Octavie. Interní plán počítá s tím, že v tuzemsku automobilka prodá přes 13.000 octavií. Loni to bylo kolem 25.000 vozů. Důvodem nižších čísel je právě postupné uvádění modelu na trh.

Pohon 4×4 má u Octavie tradici od roku 1999. Loni tvořila varianta s pohonem všech kol téměř pětinu ze 124.500 prodaných vozů Octavia Combi. V některých zemích je ale podíl čtyřkolek výrazně vyšší. Například ve Švýcarsku se 55 procent zákazníků modelu Octavia Combi rozhodne pro variantu 4×4, v Rakousku je to 41 procent a v Norsku 61 procent. Ve Švédsku a v Rusku více než třetina.

Octavia Combi 4×4 bude stát od 569.900 korun. Cenový rozdíl mezi stejně vybavenými vozy s pohonem 4×2 a 4×4 se snížil z 67.000 Kč u předchozí generace na 55.000 korun. Bude k dostání s dieselovými motory 1,6 a 2,0 TDI a s benzinovou variantou 1,8 TSI.

Přiřaditelný pohon všech kol obstarává mezinápravová spojka Haldex páté generace. Za běžných provozních podmínek pohání systém primárně přední kola. V případě potřeby je pohon zadních kol na základě údajů z řídící jednotky připojen během několika milisekund, takže ztráta trakce je téměř vyloučena. Samotné rozdělení hnacích sil mezi nápravy závisí na aktuální situaci. Míru přenosu síly ovlivňuje variabilní přítlak hydrauliky na sadu spojkových lamel. Vůz má navíc elektronickou uzávěrku diferenciálu na obou nápravách.

Automobilka v současné době vyrábí s pohonem 4×4 celkem čtyři modely. Vedle Octavie Combi je to Yeti, Superb a Superb Combi. Tradice vozů Škoda s pohonem obou náprav sahá až k modelu Superb 3000, postaveném ve čtyřicátých letech 20. století.

Nová Octavia Combi, stejně jako její sourozenec s karoserií liftback, sjíždí z linky v Mladé Boleslavi, kde je hlavní závod Škody. Od poloviny roku 2013 se výroba nové generace modelu Octavia rozjede i v Rusku. V roce 2014 je plánováno uvedení vozu Octavia na trh v Číně.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!