Nová Škoda Fabia bude k mání od 239 900 korun | E15.cz

Nová Škoda Fabia bude k mání od 239 900 korun

2. října 2014 • 09:40
Cena nové Škody Fabia, kterou dnes zažívá světovou premiéru na autosalonu v Paříži, začne na 239 900 korun. Zájemci za tuto cenu získají nejnovější model mladoboleslavské automobilky s nejslabším „litrovým“ motorem o výkonu 44 KW. Součástí nejnižší výbavy ovšem bude klimatizace, vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná přední okna či šest airbagů.

Škoda tak částečně mění svojí politiku. Cena předchozí generace (výbava Active včetně paketu Plus) začínala o zhruba sedm tisíc korun výše a jeho výbava nebyla tak bohatá. Nová Fabia oficiálně vstoupí na český trh 11. listopadu, českou premiéru však zažije již 7. října na pražské přehlídce designu Designblok.

„Fabia udělala mezigeneračně ohromný krok vpřed nejen v oblasti designu, ale také použité techniky. Vůbec poprvé nabídne řadu bezpečnostních a komunikačních prvků, které byly doposud dostupné spíše ve vozech vyšších tříd,“ řekl novinářům šéf prodejní organizace Škoda Auto Luboš Vlček. Podle něj chce automobilka navázat na vozy předchozích dvou generací, kterých se jen v Česku prodalo 450 tisíc.

Hlavním „tahákem“ světové premiéry v Paříži ovšem byla verze kombi, jejíž fotografie automobilka uvolnila teprve před několika dny po jejich úniku na jeden z britských webů. „Fabia je jedním ze základních pilířů naší značky. Loni jsme vozů předchozí generace prodali v Evropě 225 tisíc,“ uvedl při slavnostním odhalení předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland. Sám očekává, že nejúspěšnější bude právě varianta kombi, stejně jako u vozů dvou předchozích generací. Těch se celkově prodalo více než 3,5 milionu po celém světě.

Design nové Fabie opět nese viditelný rukopis šéfdesignéra škodovky Jozefa Kabaně. Při navrhování vozu se nechal podle svých slov inspirovat sportovními vozy. Nová Fabia má tak výraznější křivky než předchozí generace, je navíc robustnější. „Je nižší, širší, ale není delší,“ uvedl Kabaň. Nový model mladoboleslavské automobilky má v průměru o 17 procent nižší spotřebu, než u starého modelu. Všechny nabízené motory si tak vystačí se spotřebou nižší než pět litrů na 100 kilometrů.

Kratší verzi Fabie si na živo mohli prohlédnout i účastníci večírku Volkswagen Group, který se uskutečnil ve středu večer. Nebyla to však jediná očekávaná premiéra koncernu.

Pozdvižení vyvolala premiéra dlouho očekávaného supersportovního vozu Lamborghini Asterion, které má hybridní motor a dokáže po omezenou dobu pouze na elektřinu. Zatím se jedná o koncept, ale vzhledem k tomu, že se vize designérů dostávají v poslední době velmi rychle na trh, lze čekat, že velmi podobný vůz bude po ulicích jezdit v dohledné době. Asterion má ohromující výkon 910 koní, přičemž 300 koní vozu poskytují elektromotory, které jsou umístěny na jednotlivých kolech.

Ještě více se koncernu Volkswagen podařilo utajit koncept Volkswagenu XL Sport, což je auto s pořadovým číslem 200 000 000, které automobilka vyrobila. Jedná se o lehký sportovní vůz, jež vychází z modelu XL1 (vyrobilo se jich jen 250). Ten je nejúspornějším autem všech dob, tentokrát do něj ovšem inženýři namontovali dvouválcový motor z motocyklu Ducati 1199 Superleggera, s nímž vůz dosahuje maximální rychlosti téměř 270 kilometrů za hodinu.

Autor: Michal Půr, Paříž
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!