Obří česká zakázka: Škoda má dodat do Německa vlaky za 10 miliard

aktualizováno Skupina Škoda Transportation by měla dodat do Německa 39 jednopodlažních elektrických jednotek za více než deset miliard korun. Jde o největší českou zakázku v západní Evropě. Škodovka vozy dodá britské firmě National Express Rail, kterou před několika dny Bavorská železniční společnost Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) potvrdila jako vítězného operátora pro zajištění příměstské dopravy v okolí Norimberku.

Vlak ze Škody Transportation pro National Express Rail
17.12.2015 11:12   |  

Podle vyjádření největší české strojírenské skupiny je boj o zakázky je tvrdý, proto lze očekávat, že neúspěšní kandidáti se proti rozhodnutí BEG opět odvolají.

„Je zřejmé, že o veřejné zakázky probíhají velmi složité právní bitvy, v nichž se firmy snaží všemi prostředky dosáhnout svého vítězství. Jsem rád, že právě česká firma s ryze českým know-how by se má stát dodavatelem znovu potvrzeného vítěze soutěže National Express Rail,“ řekl generální ředitel Škody Transportation Tomáš Ignačák. Podle něj jde o průlomový kontrakt a o dobrou zprávu pro celý český průmysl.

Neúspěšné firmy se mohou opět odvolat

Letos v únoru vyhlásila bavorská železniční společnost BEG, že vítězem zakázky na zajištění příměstské dopravy (S-Bahn) pro období 2018 až 2030 v Norimberku je National Express Rail. Proti rozhodnutí BEG se v únoru 2015 ke Komoře pro zadávací řízení pro jižní Bavorsko (obdoba Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže) odvolal další účastník tendru, německý Deutsche Bahn (DB).

Komora rozhodla, že v soutěži došlo k procesním pochybením. Proti tomu se ohradil National Express Rail a odvolal se k Vrchnímu zemskému soudu, který letos v září zamítl všechny nároky DB s tím, že BEG musí znovu ověřit finanční způsobilost National Express Rail. Britský dopravce všechny podmínky splnil, nyní ho BEG potvrdil jako vítěze. Rozhodnutí není pravomocné a neúspěšní kandidáti se proti němu mohou znovu odvolat do 3. ledna 2016.

Obrovská zakázka

„Pro naši společnost by se jednalo o obrovskou zakázku, jak z finančního, ale hlavně výrobního hlediska. Zakázka je ovšem zajímavá i z toho pohledu, že jde o první trať typu S-Bahn, kterou by neprovozoval DB, který má jinak na trhu majoritu,“ řekl viceprezident pro obchod Škody Transportation Zdeněk Majer.

Obává se, že verdikt BEG bude znovu podroben přezkoumání Komory pro veřejné zakázky v Mnichově. Podle Majera Škodovka podala kvalitní a konkurenceschopnou nabídku. Má dodat 39 pětivozových jednopodlažních elektrických jednotek typu RegioPanter.

Skupina Škoda Transportation se v posledních letech významně orientuje na západní trhy. Letos v srpnu koupila kontrolní podíl ve finské firmě Transtech, výrobce železničních a městských kolejových vozidel s několikamiliardovým ročním obratem.


Čtěte také:

Dráhy mají nový rychlík od Škody, nejdřív se objeví na linkách do Brna

Brno koupí 20 tramvají od plzeňské Škody. Vyjdou na víc než miliardu

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Italové dopadli druhého nejhledanějšího člena mafie

Italové dopadli druhého nejhledanějšího člena mafie

Italská policie dnes zatkla druhého nejhledanějšího člena mafie Ernesta Fazzalariho, který se 20 let skrýval. Nyní šestačtyřicetiletý Fazzalari byl významným členem kalábrijské… více

Komerční prezentace
Mobilní web