Odbyt německých automobilek v Číně loni poprvé klesl

Odbyt německých automobilek v Číně loni poprvé klesl
14. února 2016 • 19:32
Odbyt německých automobilek na čínském trhu s osobními vozy v loňském roce poprvé klesl. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti EY. Německé firmy Volkswagen, Daimler a BMW loni v Číně podle studie prodali 4,4 milionu vozů, tedy o procento méně než v předchozím roce. Celkový prodej osobních aut v Číně přitom stoupl o devět procent na více než 20 milionů vozů, píše agentura DPA.

Podíl německých podniků na největším automobilovém trhu světa se tak loni snížil na necelých 22 procent z více než 24 procent v předchozím roce. Za tímto poklesem stál zejména koncern Volkswagen, jehož tržní podíl se propadl z 20 procent na 17,7 procenta. Dostal se tak na nejnižší úroveň od roku 2010. Podíl BMW na čínském trhu se snížil pouze mírně, a to na 2,3 procenta z předloňských 2,5 procenta. Daimleru se dokonce podařilo tržní podíl zvýšit, a to na 1,9 procenta z 1,7 procenta.

„Časy nezadržitelného růstu (v Číně) jsou pryč. Situace na tamním trhu se opět normalizuje a právě zahraniční výrobci to loni měli v Číně těžké,“ uvedl analytik EY Peter Fuss. Upozornil, že prodej domácích automobilových značek loni na čínském trhu stoupl o 15 procent, zatímco odbyt zahraničních značek se zvýšil pouze o dvě procenta.

Na poptávku po automobilech v Číně má v poslední době negativní dopad zpomalování růstu tamní ekonomiky. Čínská vláda proto začátkem října podpořila prodej snížením daně z obratu u automobilů s objemem motoru do 1,6 litru. Fuss upozorňuje, že v dlouhodobém horizontu čínský automobilový trh nadále nabízí značný prostor k růstu. V Číně loni připadalo na sto obyvatel pouze deset osobních vozů, zatímco například v Německu to bylo 55 automobilů.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!