Odbyt německých automobilek v Číně loni poprvé klesl

Odbyt německých automobilek na čínském trhu s osobními vozy v loňském roce poprvé klesl. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti EY. Německé firmy Volkswagen, Daimler a BMW loni v Číně podle studie prodali 4,4 milionu vozů, tedy o procento méně než v předchozím roce. Celkový prodej osobních aut v Číně přitom stoupl o devět procent na více než 20 milionů vozů, píše agentura DPA.

Mercedes-Benz E
14.2.2016 19:32   |  

Podíl německých podniků na největším automobilovém trhu světa se tak loni snížil na necelých 22 procent z více než 24 procent v předchozím roce. Za tímto poklesem stál zejména koncern Volkswagen, jehož tržní podíl se propadl z 20 procent na 17,7 procenta. Dostal se tak na nejnižší úroveň od roku 2010. Podíl BMW na čínském trhu se snížil pouze mírně, a to na 2,3 procenta z předloňských 2,5 procenta. Daimleru se dokonce podařilo tržní podíl zvýšit, a to na 1,9 procenta z 1,7 procenta.

„Časy nezadržitelného růstu (v Číně) jsou pryč. Situace na tamním trhu se opět normalizuje a právě zahraniční výrobci to loni měli v Číně těžké,“ uvedl analytik EY Peter Fuss. Upozornil, že prodej domácích automobilových značek loni na čínském trhu stoupl o 15 procent, zatímco odbyt zahraničních značek se zvýšil pouze o dvě procenta.

Na poptávku po automobilech v Číně má v poslední době negativní dopad zpomalování růstu tamní ekonomiky. Čínská vláda proto začátkem října podpořila prodej snížením daně z obratu u automobilů s objemem motoru do 1,6 litru. Fuss upozorňuje, že v dlouhodobém horizontu čínský automobilový trh nadále nabízí značný prostor k růstu. V Číně loni připadalo na sto obyvatel pouze deset osobních vozů, zatímco například v Německu to bylo 55 automobilů.


Čtěte také:

Německé automobilky ztrácejí v Číně. Nedaří se ani v Rusku nebo Brazílii

Hlad po Mercedesech v Číně: Prodeje automobilky vyskočily o deset procent

Volkswagen vyšetřuje už i Čína. V ohrožení je hlavně pověst automobilky

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Cukrářům z Ovocného Světozoru je Praha malá, chystají expanzi po Česku

Cukrářům z Ovocného Světozoru je Praha malá, chystají expanzi po Česku

Na patnáct až dvacet nových provozoven odhadují majitelé Ovocného Světozoru potenciál cukrářské sítě pro franšízovou expanzi do velkých měst tuzemska. Ze strany partnerů si to… více

Komerční prezentace
Mobilní web