Peugeot měl špatný rok a chce prodávat části firmy | E15.cz

Peugeot měl špatný rok a chce prodávat části firmy

Peugeot měl špatný rok a chce prodávat části firmy
Nové vozy Peugeot-Citroen čekají na distribuci v čínském Wuhanu v provincii Hubei
• 
ZDROJ: profimedia.cz
15. února 2012 • 12:47
Francouzskému výrobci aut Peugeot Citroën se vloni nedařilo a tak chce rozprodat některé své součásti. Automobilka vloni vydělala o polovinu méně než o rok dříve, oznámil ve středu v Paříži šéf Peugeot Citroënu Philippe Varin.

Zisk rodinné firmy klesl o 48 procent na 588 milionů eur, ještě v roce 2010 přitom francouzský výrobce vydělal 1,13 miliardy eur. Peugeot Citroënu se nedaří hlavně prodávat automobily v Evropě.

„Zhoršení ve druhém pololetí přineslo velice špatné celkové výsledky naší automobilové divize. Jiným divizím, jako třeba Faurecia, Gefco a Banque PSA Finance, se dařilo dobře a celkový výsledek zlepšily,“ řekl Varin na tiskové konferenci v Paříži.

Peugeot ale problémech zdaleka není sám: podobně špatné výsledky ohlásil i Fiat, ještě horší čísla nejspíš ve čtvrtek oznámí Opel. Výsledky Peugeotu naopak ostře kontrastují s boomem, který zažívají němečtí výrobci luxusních limuzín a drahých aut – BMW, Daimler a Volkswagen. Peugeotu se na asijském trhu nepodařilo utrhnout tak velký podíl jako německým firmám. Například u Volkswagenu je prodej v Evropě co do objemu stejně velký jako v Číně. Peugeot se v Číně snaží prorazit společným podnikem s Chang'An Automobile Group.

Firma v Paříži oznámila, že chce rozprodat nějkteré své součásti, chce za ně utržit 1,5 miliardy eur. Další miliardu mají přinést úspory započaté už vloni v říjnu. V rámci nich Peugeot v Evropě propustí šest tisíc zaměstnanců.

Peugeot už vydělal 440 milionů eur prodejem autopůjčovny CITER, dalších 500 milionů má vynést prodej realit. Další peníze má přinést prodej části firmy Gefco, která převáží automobily.

Za špatné výsledky může podle Peugeotu, druhého největšího evropského výrobce aut po Volkswagenu, malá poptávka hlavně po malých autech na starém kontinentu. Firmě se naopak daří v Rusku, Latinské Americe a Číně.

Autor: hop
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!