Podváděli jsme při testech spotřeby paliva, přiznalo Mitsubishi

Podváděli jsme při testech spotřeby paliva, přiznalo Mitsubishi
20. dubna 2016 • 11:13
Japonská automobilka Mitsubishi Motor našla důkazy, že její zaměstnanci podváděli u některých modelů při testech, které mají zjistit spotřebu paliva. Manipulace se týká asi 625 tisíc vozů, jsou mezi nimi hlavně modely, které pro Mitsubishi dodával konkurenční Nissan Motor. Ten na nesrovnalosti přišel.

Šéf automobilky Tecuro Aikawa se na tiskové konferenci omluvil všem zákazníkům. Oznámil rovněž, že firma zatím pozastavila výrobu a prodej modelů, kterých se manipulace dotýká. Jsou to modely eK a eK Space a Dayz Roox, tedy takzvaných kei cars, což jsou vozy s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů, které jsou oblíbené díky nízké spotřebě a daňovému zvýhodnění na japonském trhu. Problém se vztahuje na vozy vyrobené od března 2013.

Problém byl odhalen, když Nissan upozornil na nesrovnalosti v údajích. Mitsubishi proto provedla interní kontrolu a zjistila, že údaje o tlaku v pneumatikách byly zfalšovány, aby spotřeba vypadala lépe, než ve skutečnosti je. Automobilka nyní zjišťuje, zda byly údaje upravené také u automobilů prodávaných v zahraničí.

„Budeme zjišťovat, proč se tak stalo a zabráníme opakování,“ prohlásil Aikawa. „Budeme informovat naše zákazníky. Cítím se strašně, že dostali špatná čísla,“ dodal. Zatím není jasné, jak hodně byly údaje o spotřebě upraveny.

Skandál s defekty

Mitsubishi se již několik let snaží získat zpět důvěru zákazníků, o kterou přišla po skandálu s defekty na počátku tohoto století. Skandál vypukl poté, co se ukázalo, že automobilka od 70. let zatajovala problémy svých vozů, jako selhávání brzd, spojky či vadných palivových nádrží.

Zpráva od Mitsubishi přichází v době, kdy automobilový průmysl čelí zvýšeným kontrolám kvůli skandálu Volkswagenu s podváděním při emisních testech. Volkswagen loni přiznal, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se skandál týká zhruba 11 milionů naftových aut.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!