Podvodný software mají i luxusní vozy v Evropě, přiznal Volkswagen

Podvodný software mají i luxusní vozy v Evropě, přiznal Volkswagen
5. listopadu 2015 • 20:13
Luxusní naftové automobily společnosti Volkswagen prodávané v Evropě jsou vybaveny stejným softwarem, který byl podle pondělního prohlášení amerických úřadů využíván k falšování emisních testů ve Spojených státech. Agentuře Reuters to sdělil Volkswagen. Automobilka nicméně již v pondělí popřela, že by tento software emise zakázaným způsobem ovlivňoval.

Americký Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) v pondělí uvedl, že zhruba deset tisíc naftových automobilů firmy Volkswagen v USA bylo vybaveno pomocným zařízením pro regulaci emisí (AECD), které maskovalo skutečnost, že auta vypouštěla do ovzduší až devítinásobek povoleného množství oxidů dusíku. Pondělní obvinění se týkalo motorů s objemem 3,0 litru užívaných v luxusních sportovně-užitkových automobilech. Do té doby se vyšetřování soustředilo na menší naftové motory, u kterých VW manipulace s emisními testy přiznal.

Systém AECD však podle Volkswagenu neporušuje regulační pravidla v Evropě ani ve Spojených státech. „Software AECD neupravuje úroveň emisí, ale zajišťuje, že katalyzátory rychle po nastartování studeného motoru dosáhnou provozní teploty,“ uvedla firma. Dodala, že toto zařízení instalovala rovněž do automobilů v Evropě, neupřesnila však jejich počet. Podle analytiků ze společnosti Barclays by mohlo jít o dvacetinásobek počtu v USA.

Systém používá sedm modelů

Pondělní obvinění EPA se týká vozů Volkswagen Touareg z modelového roku 2014, Porsche Cayenne z modelového roku 2015 a vozů Audi A6 Quattro, Audi A7 Quattro, Audi A8 a Audi Q5 z modelového roku 2016.

Volkswagen uvedl, že zařízení AECD používá sedm modelů značek VW, Audi a Porsche z modelových let 2014 až 2016. Dodal, že zařízení je instalováno rovněž u některých dvoulitrových motorů z modelového roku 2016.

Volkswagen již v září přiznal, že do 11 milionů naftových aut s objemem motoru až dva litry instaloval software umožňující manipulovat s měřením emisí. Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu výrazně snížil tržní hodnotu podniku, donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!