Polský automobilový trh rostl o 9,4 procenta, Škoda se udržela na špici | E15.cz

Polský automobilový trh rostl o 9,4 procenta, Škoda se udržela na špici

Polský automobilový trh rostl o 9,4 procenta, Škoda se udržela na špici
7. ledna 2016 • 19:43
Prodej osobních a lehkých užitkových automobilů v Polsku se loni zvýšil o 9,4 procenta na 408 257 vozů. V prosinci polský trh vzrostl meziročně o 25,5 procenta a růst zaznamenal devátý měsíc po sobě. Uvedla to dnes polská agentura pro automobilový trh Samar. Nejprodávanější značkou v Polsku je dlouhodobě česká Škoda.

V prosinci bylo v Polsku nově zaregistrováno 43 705 nových vozů. Proti listopadu to bylo o 24 procent více, uvedla Samar podle tiskové agentury PAP.

Předloni prodej vozů v Polsku vzrostl o 12,2 procenta na 372 500 vozů. Mezi nejprodávanější vozy v Polsku patří kromě automobilů Škoda také auta jejího mateřského koncernu Volkswagen a vozy značek Toyota, Opel a Ford.

Prodej automobilů v západní Evropě v loňském roce stoupl o téměř devět procent na 13,2 milionu vozů, odhadla dnes výzkumná společnost LMC Automotive. Silný růst loni zaznamenalo všech pět největších západoevropských trhů, tedy Německo, Británie, Francie, Španělsko a Itálie.

Prodej nových osobních aut na českém trhu loni vzrostl o 20 procent na rekordních 230 857 vozů. Dominantní Škoda Auto zvýšila odbyt o 27 procent na 73 927 vozů a získala téměř třetinový podíl na trhu, oznámil dnes Svaz dovozců automobilů. Domácí automobilky zároveň loni podle předběžných údajů Svazu autoprůmyslu vytvořily nový rekord, když vyrobily téměř 1,3 milionu osobních vozů.

Autor: ČTK
 

businessinfo.cz

  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením
  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí