Pořídili byste si kočárek od Aston Martin? Automobilka míří mimo silnice

Pořídili byste si kočárek od Aston Martin? Automobilka míří mimo silnice
3. září 2016 • 09:21
Automobilka Aston Martin, s jejímiž luxusními sportovními vozy se mimo jiné prohání legendární agent 007 James Bond, expanduje mimo silnice. Chce kupříkladu nabízet jachty, kabelky, kočárky či byty.

Firma otevřela nový obchod v exkluzivní londýnské čtvrti Mayfair, nákupní Mekce, kde se mimo jiné nachází i obrovská prodejna firmy Louis Vuitton.

Otevření vlastního obchodu je zatím největším pokusem automobilky udělat ze značky Aston Martin dodavatele veškerého luxusního zboží, nejen výkonných aut. Obchod nabízí okrasné mísy, dětské kočárky za 3000 liber (97 tisíc korun) či víkendové tašky za 1100 liber (35 tisíc korun). Ambice firmy jsou však ještě větší.

„Nebylo by skvělé, kdybyste někde v luxusním přístavu byli v bytě Aston Martin, na parkovišti měli svůj vůz Aston Martin a nedaleko zakotvenou svou loď Aston Martin?,“ řekl generální ředitel firmy Andy Palmer v rozhovoru s agenturou Bloomberg při otevření prodejny.

Nizozemská vláda chce zrušit fosilní auta, mají je nahradit elektromobily

Rozšíření značky mimo auta sice přináší riziko pro image firmy, jeden z posledních nezávislých výrobců luxusních aut však nemá příliš na výběr. Firma potřebuje najít nové zdroje příjmů, které by jí pomohly vrátit se do roku 2018 k zisku a připravit se na případnou primární nabídku akcií.

Strategie Aston Martin odráží snahu jiných luxusních značek rozšířit aktivity mimo zavedené pozice na trhu. Například firma Fendi expanduje do oblasti hotelů a švýcarské hodinářství Hublot do lyží. Automobilce Ferrari však její snaha konkurovat firmám jako Hermés a Prada moc nevychází, protože její luxusní zboží koliduje s potřebou nabízet zboží fanouškům jejího závodního týmu Formule 1 za dostupné ceny.

Společnost Aston Martin doufá, že její výhled dále podpoří nové obchodní dohody s Čínou, USA a Indií. A podpořit značku, která se v září chystá dodat svoji první jachtu, má i nový obchod, protože elitní londýnskou čtvrtí procházejí bohatí turisté. „Jsme uprostřed Mayfair. Kolem nás jsou všechny luxusní značky, ale v mnoha případech zvuky kroků kolem našeho obchodu nepatří Britům, ale Arabům, Číňanům, Japoncům a Američanům,“ dodal Palmer.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!