Prazdroj i Staropramen vyrobily loni více piva | E15.cz

Prazdroj i Staropramen vyrobily loni více piva

Prazdroj i Staropramen vyrobily loni více piva
ilustrační foto
• 
ZDROJ: profimedia.cz

Dušan Kütner

Trh s pivem v Česku má zřejmě nejhorší za sebou. Jednička na českém trhu Plzeňský Prazdroj i dvojka Staropramen hlásí za loňský rok nárůst produkce piva, zatímco v roce 2010 obě firmy zaznamenaly kvůli krizi a zvýšení spotřební daně pokles. Vývoj v letošním roce bude záležet mimo jiné na tempu zavádění nových produktů a obalů, na vývoji exportu i na tom, zda do Česka zamíří více turistů ze zahraničí.

Údaje o výstavu hlavních pivovarů potvrzují prozatímní odhady Českého svazu pivovarů a sladoven o tom, že celý pivní trh v Česku loni stoupl o procento na zhruba 15,9 milionu hektolitrů. Předloni zaznamenal pokles o osm procent a o rok dříve o šest procent.

„Pivovary nyní aktivně hledají co nejširší možnosti inovací, ať už produktů, například ochucená piva, nebo obalů, jako jsou plastové PET lahve,“ řekl deníku E15 výkonný ředitel svazu pivovarů Jan Veselý. Vývoj v letošním roce lze podle něj těžko odhadovat, záležet bude na situaci v celé EU. „Propad o šest či osm procent, to už snad nehrozí,“ dodal Veselý.

Prazdroj prodal loni více než 9,9 milionu hektolitrů piva, meziročně o procento více. Na domácím trhu uplatnil 6,9 milionu hektolitrů, což znamená mírný nárůst o desetinu procentního bodu. Do zahraničí ale Prazdroj vyvezl 890 tisíc hektolitrů piva, což je nejvíce v historii a o šest procent více než předloni. „Loni se dařilo zejména prémiovým značkám a speciálům. Další vývoj na trhu s pivem by mohla významně ovlivnit nejistá ekonomická situace v Evropě a s ní související reakce spotřebitelů,“ uvedl generální ředitel Prazdroje Doug Brodman.

Pivovary Staropramen zvýšily loni výstav – bez započtení licenční výroby v zahraničí – o osm procent na 3,03 milionu hektolitrů. Staropramen loni investoval do nové stáčecí linky na pivo do PET lahví a do dvou novinek, přičemž bodoval zejména s citronovým pivem Lemon Cool. „Rostoucí prodej klíčových značek Staropramen a Braník v Česku ukázal, že jsme se vydali správnou cestou, ve které budeme pokračovat,“ řekl ředitel Staropramenu Zbyněk Kovář.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!