Prazdroj zdraží o tři procenta. Konkurence podobný krok nechystá | E15.cz

Prazdroj zdraží o tři procenta. Konkurence podobný krok nechystá

Prazdroj zdraží o tři procenta. Konkurence podobný krok nechystá
21. září 2016 • 09:21
Plzeňský Prazdroj od října zvýší ceny piva a dalších nápojů v průměru o 3,2 procenta. Například půllitr desítky Gambrinus budou restaurace nakupovat o 60 haléřů dráž a dvanáctky Pilsner Urquell o korunu. Prazdroj nezvyšoval cenu čepovaného piva dva roky a lahvového rok a tři čtvrtě. Pivovar zdražení zdůvodňuje růstem cen surovin, zejména chmele, a také investicemi do modernizace a rozšíření prodeje. Napsaly to Lidové noviny (LN).

Zvýšení cen lídra českého pivního trhu se týká jak sudového a tankového, tak baleného piva. Hostinští a obchody budou vedle piva od Prazdroje nakupovat dráž i nealko a ovocná piva, cidery i další nápoje. „V průměru zvyšujeme cenu u všech našich produktů o 3,2 procenta,“ uvedla pro LN mluvčí Prazdroje Jitka Němečková.

Změnu ceny v tuto chvíli neplánují Pivovary Staropramen, které jsou po Prazdroji druhým největším výrobcem piva v Česku. Zdražovat se nechystá ani humpolecký Bernard. Reagovat na změnu cen u konkurence nehodlá ani Budějovický Budvar. „Ceny některých výrobků jsme naposledy upravovali 1. ledna 2016. Máme zcela nezávislou cenovou politiku,“ uvedl mluvčí Budvaru Petr Samec.

Prazdroj zvýšil zisk na 3,7 miliardy. Úspěch měly limitované várky piv

Skupina Heineken, které patří značky Krušovice, Starobrno nebo Zlatopramen, uvedla, že naposledy zdražovala některé své produkty v obchodech začátkem letoška. „O případných změnách nejprve informujeme naše obchodní partnery,“ dodala Jana Pikardová z Heinekenu.

Prazdroj patří mezi pivovary společnosti SABMiller v Evropě, jejichž prodejem podmínila Evropská komise svůj souhlas s převzetím SABMilleru ze strany největšího světového pivovaru Anheuser-Busch InBev. Prazdroj je tak na prodej. Podle různých zdrojů mezi zájemci figurují americké a evropské investiční fondy, včetně českých skupin PPF a J&T, a také třeba největší japonský pivovar Asahi.

Autor: ČTK
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou