Prazdroj zdraží pivo, konkurence váhá

Plzeňský Prazdroj zdraží kvůli vyšším vstupním cenám od října pivo, zejména lahvové. Ceny se zvýší v průměru o tři procenta a zdražení se dotkne vybraných značek a balení napříč celým portfoliem firmy. U nejběžnějších padesátilitrových sudů s pivem Gambrinus a Radegast zůstává zachovaná stejná cena. Další pivovary působící na tuzemském trhu zatím podle všeho zdražování nechystají, do budoucna ho ale kvůli vyšším cenám vstupů nevyloučily.

 pivo, ilustrační foto
31.8.2012 17:32   |  

Plzeňský Prazdroj naposledy zvyšoval ceny od loňského prosince. Nový ceník pro odběratele podle mluvčího největšího českého pivovaru Jiřího Marečka zohledňuje vyšší vstupní náklady na suroviny a energie. Průměrné tříprocentní zvýšení cen přibližně odpovídá inflaci. Nové ceny konkrétních produktů firma neuvedla.

Úprava se podle generálního ředitele Plzeňského Prazdroje Douga Brodmana dotkne především lahvového piva, u kterého pivovar cenu v posledních několika letech měnil jen mírně. „Český pivní trh se mění, klesá konzumace čepovaného piva v restauracích, které jsou pro českou pivní kulturu typické a vytvářejí její unikátnost. Chceme podpořit segment pohostinství, který zaměstnává řadu lidí a přispívá k rozvoji celé české ekonomiky. Věřím tedy, že odběratelé uvítají fakt, že u nejoblíbenějších velikostí sudů s pivem Gambrinus a Radegast zachováváme stejnou cenu,“ uvedl Brodman.

Ostatní pivovary se zatím nepřidají

Pivovary Heineken ČR, třetí nejsilnější skupiny na tuzemském trhu, zatím podle všeho zdražování piv nechystají. „Zatím jsme žádné pivo nezdražovali, jedeme podle stávajících cen,“ řekl manažer Heineken ČR Jiří Hauptmann. Skupina má v Česku rozsáhlé portfolio značek, které obsahuje mimo jiné Krušovice, Zlatopramen, Starobrno nebo Březňák.

Anketa

Přiměje vás zdražení piva k jeho menší konzumaci?

v žádném případě   43% ne, ale přejdu k levnějším značkám   31% ano   26%

V anketě hlasovalo 612 čtenářů.
Hlasování bylo ukončeno.

další ankety

O zvýšení ceny piva v reakci na avizované zdražování Prazdroje prý neuvažuje ani Budějovický Budvar. „Máme vlastní cenovou politiku a ta se neodvíjí od toho, jestli mění ceny jiné pivovary,“ řekl mluvčí Budvaru Petr Samec.

Žádné změny v cenové politice letos neplánuje ani Pivovar Černá Hora na Blanensku. „Nemáme k tomu žádný důvod,“ řekl obchodní ředitel pivovaru Bořivoj Bartoněk. Ředitel vyškovského pivovaru Miloš Hrabák možné zdražení piva nevyloučil. „Čekáme až se ustálí ceny surovin, tedy chmele a sladu, podle toho zareagujeme,“ řekl Hrabák. Významnější zdražení ale podle něj podnik neplánuje.

Zdražení zatím nechystá ani Pardubický pivovar, podle člena představenstva Jana Kvasničky se mu však zřejmě nevyhne. „Musíme se nad tím vážně zamyslet. Rostou ceny ječmene, tím pádem i sladu, i další vstupy. Většinou co udělá Plzeň, kopírují i ostatní pivovary,“ řekl.


Čtěte také:

Radlery byly na českém trhu už před lety, chytly se až teď

Ikea už vaří i vlastní pivo


Zdražení nevyloučil ani Pivovar Konrad ve Vratislavicích. „Zřejmě se tomu ale nevyhneme,“ přiznal ředitel pivovaru Petr Hostaš. Podle něj rostou ceny energií a zdražují i pohonné hmoty a to vše se do ceny piva promítá. Ani suroviny k výrobě piva zřejmě nebudou levnější. „Hlavně čekáme na cenu ječmene, obilí je letos málo a skupují ho i ze zahraničí, to všechno žene cenu nahoru,“ vysvětlil Hostaš.

Naopak ředitel největšího pivovaru v Libereckém kraji Roman Havlík uvedl, že Pivovar Svijany se zatím zdražovat nechystá.

Staropramen změny tají

Pivovary Staropramen, tuzemská pivovarská dvojka, svoji cenovou strategii nezveřejnily. „Držíme se zásady, že změny cen konkurence nekomentujeme,“ potvrdil mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík.

Prazdroj naposledy zdražil od loňského prosince ceny svých produktů v průměru o 2,5 procenta. Růst cen tehdy vysvětlil zvýšením nákladů zejména na energii a sladovnický ječmen.

Plzeňský Prazdroj, člen druhé největší světové pivovarnické skupiny SABMiller, prodal loni v Česku a na 50 zahraničních trzích přes 9,9 milionu hektolitrů piva, meziročně o jedno procento více. Na domácím trhu uplatnila pivovarská skupina 6,9 milionu hektolitrů piva, což bylo meziročně o 0,1 pct více.

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Eurokomisařka Bieńkowská vyzvala Volkswagen k odškodnění zákazníků v Evropě

Eurokomisařka Bieńkowská vyzvala Volkswagen k odškodnění zákazníků v Evropě

Eurokomisařka pro vnitřní trh Elžbieta Bieńkowská dnes vyzvala německý automobilový koncern Volkswagen, aby za skandál kolem manipulací s emisemi naftových vozů odškodnil rovněž… více

Komerční prezentace
Mobilní web