Problém vozu Tesla Model S: spotřebovává elektřinu, i když stojí v garáži

Tesla Model S, jeden z nejpopulárnějších elektromobilů současnosti, řeší nový problém. Elektřinu spotřebovává neustále, a to i během doby, kdy třeba stojí v garáži. Softwarové úpravy prozatím nepomáhají.

 Elektromobil Tesla
30.11.2013 11:39   |  

Nežádoucí spotřeba ve stand-by režimu je něco, co například výrobci spotřební elektroniky znají velmi dobře a velmi dlouho. Výrobci elektromobilů se s tímto fenoménem snaží vypořádat v současné době. Problém se objevil například u populárního Modelu S kalifornské automobilky Tesla Motors. Mnozí majitelé tohoto vozu to znají. Pokud nechají Teslu stát přes noc bez připojení k síti, druhý den mají až o několik desítek kilometrů kratší dojezd.

Automobilka se rozhodla na aktuální nešvar zaměřit. Někdy v minulém týdnu vydala dlouho očekávaný update firmwaru své vlajkové lodi. Změna by měla zásadně snížit spotřebu automobilů ve stand-by režimu. Novinář David Noland, který o Tesle popsal stohy stránek magazínu Green Car Reports, to však považuje za nedostatečné řešení.


Čtěte také: Jan Cepák: Elektrizující Tesla


Elon Musk, šéf automobilky Tesla, osobně sliboval řešení tohoto problému už před řadou měsíců. Řešení přišlo v podobě tzv. „sleep-módu“ v novém firmwaru verze 5.0. Jenže ten se nakonec dostal k minimálnímu počtu majitelů Modelu S, protože obsahoval řadu bugů.

Teprve před několika dny se nový update firmwaru ve verzi 5.8 dostal k většinu majitelů Modelu S. Zmíněný novinář Noland změřil, že s novým updatem vůz při pouhém stání spotřebuje průměrně o 25 procent méně. Firma proto už ohlásila update firmwaru verze 6.0.

Továrna Tesla Motors ve Fremontu


Tesla se začíná pomalu prosazovat v Evropě

Na evropském trhu se značka zabydluje jen pozvolna. Před nedávnem pustila Model S na německý trh. Pro Teslu je Německo klíčovým trhem, proto mu věnuje náležitou pozornost. Země bude mít díky Tesla Motors druhou největší síť rychlodobíjecích stanic Supercharger po USA.

Vstupní branou do Evropy ale pro Tesla Motors bylo hlavně Norsko. Severská země je totiž elektromobilitě příznivě nakloněna. Model S brzy ovládl celý tamní automobilový trh. Na druhou stranu rychle rostoucí počet elektromobilů na norských silnicích zde vyvolal diskuzi, zda by se podpora elektromobilů neměla omezit.

Tesla Motors slaví úspěch také na švýcarském trhu, kde ovládla celý trh aut "do zásuvky". V září 2013 Tesla Motors prodala ve Švýcarsku celkem 66 vozů. Jde o měziměsíční nárůst o téměř 50 procent, v srpnu zde prodala 42 kusů. V devátém měsíci letošního roku si tak Model S ukrojil podíl 0,3 procenta z celkových automobilových prodejů, kterých bylo celkem 22 632.


Čtěte také:

Video hořícího Modelu S srazilo akcie Tesla Motors

Tesla nestíhá vyrábět, plánuje proto největší továrnu na baterie na světě

Tesla už vyrábí přes 500 elektromobilů týdně, vykázala ale ztrátu

Autor: pav

Komentáře

Čtěte také

Financial Times: Trapná V4 těží z EU a zároveň se ji snaží zničit

Financial Times: Trapná V4 těží z EU a zároveň se ji snaží zničit

Za trapné britský list Financial Times (FT) ve svém článku o rozporech uvnitř Evropské unie před zářijovým summitem v Bratislavě označil země visegrádské čtyřky (Česko, Slovensko,… více

Mobilní web