Prodeje škodovky lámou rekordy, v březnu byly nejvyšší za 121 let firmy

Prodeje škodovky lámou rekordy, v březnu byly nejvyšší za 121 let firmy
11. dubna 2016 • 13:35
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zaznamenala v prvním čtvrtletí i v samotném březnu nejlepší prodeje za 121 let historie firmy. V prvním čtvrtletí roku 2016 dodala zákazníkům 276600 vozů, což je meziročně o 4,3 procenta více. Jen v březnu našlo zákazníky 106300 škodovek, což je růst o 4,2 procenta, respektive 4200 vozů. Škoda za první tři měsíce roku 2016 výrazně rostla v Evropě a Číně.

„S nejlepším prvním čtvrtletím a nejlepším měsíčním výsledkem v historii automobilky navazuje Škoda na úspěšný vývoj prodejů v roce 2015. Náš růst v Číně a v Evropě i úspěch nové generace modelu Škoda Superb a modelů Fabia a Yeti nás pro příští měsíce naplňují optimismem. I nadále však zůstává napjatá situace na některých trzích, zejména v Rusku,“ řekl Werner Eichhorn, člen představenstva zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.

V západní Evropě dodala Škoda v prvním čtvrtletí zákazníkům 115 tisíc vozů, což představuje meziroční nárůst o 8,5 procenta. V březnu se zvýšil odbyt o 6,4 procenta na 49.600 vozů. Tržní podíl značky Škoda zde dosáhl hodnoty 3,2 procenta. Na druhém největším trhu v Německu zaznamenala značka v březnu nárůst o 5,1 procenta na 16.300 vozů a v prvním čtvrtletí o 7,8 procenta na 38.900 vozů. Dvouciferného růstu dosáhla česká automobilka v březnu ve Francii, Belgii, Itálii, Irsku, Švédsku, Nizozemsku nebo Portugalsku.

Růst i v CEE

Růst zaznamenala Škoda rovněž ve střední Evropě. V březnu prodala značka v tomto regionu 16.500 vozů - ve srovnání s březnem minulého roku to představuje nárůst o 8,1 procenta a 1200 vozů. V prvním čtvrtletí vzrostly dodávky zákazníkům o 6,8 procenta na 46100 vozů, o 2900 více.

Na domácím českém trhu vzrostl odbyt značky Škoda v březnu o devět procent na 8000 vozů a v prvním čtvrtletí o 8,3 procenta na 21900 vozů. Také v Polsku, na Slovensku nebo ve Slovinsku dodala Škodovka v březnu více automobilů než ve stejném měsíci předchozího roku.

Ve východní Evropě bez Ruska dodala automobilka v březnu 3000 vozů, tedy o 17,6 procenta a 500 aut více než ve stejném měsíci předchozího roku. V prvním čtvrtletí dodala značka svým zákazníkům 7400 vozů, což představuje nárůst o 6,8 procenta. Tržní podíl značky Škoda zde vzrostl ke konci března o 1,1 procentního bodu na osm procent

Trh v Rusku se stabilizuje

I přes nepříznivé rámcové podmínky na trhu se společnosti Škoda Auto v Rusku podařilo stabilizovat počet dodávek zákazníkům na 4800 vozech, v prvním čtvrtletí dodala česká automobilka 12.500 vozů. Podíl značky Škoda na ruském trhu činil v prvním čtvrtletí 4,2 procenta, stejně jako v loňském roce. Dvouciferného růstu dosáhla Škoda v březnu mimo jiné v Rumunsku, Bulharsku a v Bosně.

Na svém v celosvětovém měřítku největším trhu - Číně - si Škoda v březnu polepšila o 1,3 procenta na 25.600 vozů. V prvním čtvrtletí zvýšila firma své dodávky zákazníkům o 5,2 procenta na 75.400 vozů. Ke konci března činil tržní podíl automobilky v Číně 1,4 procenta. Vysokého růstu dosáhla Škoda v březnu v Izraeli, Tchaj-wanu nebo na Novém Zélandu.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto loni dodala zákazníkům rekordních 1,055.500 vozů, meziročně o 1,8 procenta více. Letos firma představí nový model SUV, který zatím ukázala na ženevském autosalonu v podobě studie. Úspěchu automobilka dosáhla i letos v únoru, kdy prodala 78800 vozů, což představovalo nejúspěšnější únor v historii podniku.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!