Rychle a zběsile. Jak jezdily sporťáky z východního bloku | E15.cz

Rychle a zběsile. Jak jezdily sporťáky z východního bloku

Rychle a zběsile. Jak jezdily sporťáky z východního bloku
1. června 2016 • 11:20
Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní přežitek. I proto jich ve východní Evropě vzniklo za minulého režimu tak málo.

Sporťáky jsou ze své podstaty unikátními auty, kterými jejich majitelé dávají najevo, že se chtějí od zbytku společnosti nějakým způsobem odlišit. A právě to je důvod, proč jich v dobách socialismu vzniklo tak málo. Tehdejší režim žádal naprostou uniformitu a cokoliv odlišného považoval za něco nepřípustného.

Možná o to víc myšlenek na sportovní vůz existovalo v hlavách tehdejších východoevropských konstruktérů. Některé zůstaly jen na papíře, jiné se dostaly i do prototypové fáze (Škoda Super Sport, FSO Syrena Sport), jen pár se jich však skutečně začalo sériově vyrábět. Právě tři takové sporťáky z východního bloku jsme se rozhodli připomenout v našem seriálu o legendárních vozech východního bloku.

FOTOGALERIE SPORTOVÍCH VOZŮ VYROBENÝCH V ČSSR A NDR

Vybraná trojice nejsou jedinými sportovně laděnými vozy z východní Evropy. Zapomenout bychom neměli na Škodu Felicii, Pirin Fiat 850 nebo již dříve zmíněné kupé Bulgaralpine, vybrané trio je ale podle redakce serveru AUTO. cz nejzajímavější. Přečtěte si celý článek.

Autor: auto.cz, David Bureš
 

businessinfo.cz

  • V digitálním věku skladují firmy většinu dokumentů stále na papíře. A dělá jim to potíže
  • Pro oznamovatele korupce nejsou potřeba nová pravidla, tvrdí podnikatelé
  • Startup Investiční aukce otevřel faktoring i malým a středním firmám
  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením