Škoda na autě vydělá víc než mateřský Volkswagen. Na Ferrari ale nemá | E15.cz

Škoda na autě vydělá víc než mateřský Volkswagen. Na Ferrari ale nemá

Škoda na autě vydělá víc než mateřský Volkswagen. Na Ferrari ale nemá
29. srpna 2016 • 14:42
Nejvýdělečnějšími automobilovými značkami jsou ty luxusní. Také Škodovce se ale daří, je na tom lépe než Renault nebo mateřský Volkswagen.

Mladoboleslavská Škoda Auto patří mezi nejvýdělečnější automobilky v Evropě. Takzvaná EBIT marže činí téměř deset procent, lépe jsou na tom jen výrobci sportovních aut Ferrari a Porsche. Vyplývá to ze studie Centra pro automobilový výzkum německé Univerzity Duisburg-Essen.

Škoda Octavia: Nejúspěšnější škodovácký model slaví dvacetiny

Studie efektivitu automobilek srovnávala pomocí takzvané EBIT marže. Ta označuje zisk před započtením úroků a zdanění, což ukazuje, jakou část ze svých příjmů dovede konkrétní společnost přetavit v zisky. Škodovka je v tomto ohledu úspěšná, protože mezi sledovanými značkami je její EBIT marže třetí nejvyšší. Její zisk před započtením úroků a zdanění na jedno auto je tak vyšší než u Renaultu nebo třeba mateřského Volkswagenu. Překonává dokonce i luxusní značky jako Audi, BMW a Mercedes-Benz, které na tom v tomto ohledu bývají velice dobře.

Vysoké marže Škodovky ale nehledejme jen za prodejními úspěchy. Ty sice na EBIT marži mají velký podíl, firmě ale zároveň pomáhají nižší mzdy v českých továrnách (ve srovnání se západoevropskými závody) a efektivní výroba. Továrny mladoboleslavské značky totiž patří ty mezi nejmodernější i nejvytíženější na starém kontinentu.

Celý článek si můžete přečíst na

.

Autor: David Bureš
 

businessinfo.cz

  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením
  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí