Škoda za pololetí prodala 570 tisíc aut, pomohly trhy v Číně a Evropě | E15.cz

Škoda za pololetí prodala 570 tisíc aut, pomohly trhy v Číně a Evropě

27. července 2016 • 12:06
Automobilce Škoda Auto v prvním pololetí vzrostl prodej o 4,6 procent na 569 400 vozů. K rekordnímu výsledku přispěl dobrý vývoj na nejdůležitějších trzích, v Číně a Evropě, a také výrazný růst prodeje modelů Fabia, Superb a Yeti. Mateřskému koncernu Volkswagen za celé pololetí sice odbyt mírně klesl, v samotném červnu ale zvýšil prodej o 4,7 procenta na téměř půl milionu vozů.

V červnu dodala Škoda zákazníkům 98 800 aut, meziročně o 4,4 procenta více. Například na největším trhu značky v Číně vzrostly dodávky v červnu o téměř 12 procent. „Prodejní rekord je výsledkem atraktivní modelové palety a skvělých výkonů celého našeho týmu,“ uvedl člen představenstva Škody Werner Eichhorn.

Škoda po vzoru Jaguaru „neukázala“ na Tour de France nový Kodiaq

Například na největším trhu značky v Číně vzrostly dodávky v červnu o téměř 12 procent, pololetní růst přesáhl pět procent. V Rusku sice prodej za první pololetí mírně klesl z loňských 28 tisíc dodaných vozů na 26 900, v červnu však meziročně stoupl téměř o devět procent. Automobilka zde také oproti loňsku zvýšila tržní podíl, ve srovnání prvních pololetí je to téměř o 13 procent.

Na tuzemském trhu vzrostly v červnu dodávky vozů o sedm procent na 8200 vozů a v prvním pololetí o 7,9 procenta na 46 200 vozů.

Dařilo se především Superbu

Červnové prodejní výsledky zaznamenaly především zásadní navýšení prodeje u modelu Superb, automobilka dodala 12 600 vozů, meziročně o 108 procent více.

Galerie: Nová Škoda Superb

Automobilce v letošním prvním čtvrtletí vzrostl provozní zisk meziročně o zhruba 30 procent na 315 milionů eur (8,5 miliardy korun). Výsledky za pololetí zveřejní firma ve čtvrtek.

Odbyt aut značky Volkswagen v červnu vzrostl o 4,7 procenta
Německý automobilový koncern Volkswagen zvýšil v červnu odbyt osobních aut své stejnojmenné značky o 4,7 procenta na 492 800 vozů, uvedla firma. Za celé první pololetí dodala největší evropská automobilka zákazníkům celosvětově 2,93 milionu vozů své hlavní značky Volkswagen, o 0,7 procenta méně než před rokem. Odbyt v Číně byl ovšem rekordní.
Na červnovém odbytu se podílel „zejména stabilní výkon v Evropě a solidní výsledky v Číně“, uvedl člen představenstva značky Volkswagen zodpovědný za prodej a marketing Jürgen Stackmann. Podmínky na hlavních trzích byly podle něj ovšem náročné.
V Evropě automobilka dodala o 0,1 procenta více volkswagenů než před rokem. Velký podíl měl na tom především odbyt ve střední a východní Evropě, kde se zvýšil o 8,8 procenta. V Rusku naopak odbyt o více než osm procent klesl. Pokles odbytu o více než jedno procento automobilka zaznamenala také na domácím trhu v Německu.
Odbyt se snížil také v Severní Americe, přičemž ve Spojených státech se v červnu propadl o 21,8 procenta na 23 800 aut. Za celé první pololetí tam automobilka dodala distributorům o 14,6 procenta méně těchto aut než před rokem.
Autor: ČTK, pav
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou