Škodě stoupl v Česku odbyt o pětinu, celkově ale prodeje oslabily

Škodě stoupl v Česku odbyt o pětinu, celkově ale prodeje oslabily
9. listopadu 2015 • 14:26
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v říjnu 88 500 aut, meziročně o 2,7 procenta méně. Důvodem mírného poklesu je složitá situace na ruském a východoevropském trhu. Naopak nárůst prodeje firma zaznamenala ve střední Evropě, Indii a Číně. Prodeje nové generace modelů Fabia a Superb v Evropě rostly o více než 44, respektive 22 procent.

„Po silném loňském říjnu to byl druhý nejlepší říjnový výsledek značky Škoda,“ uvedl mluvčí Škody Auto Tomáš Kubík. Aféra s obcházením emisních testů některých aut dříve vyrobených v koncernu Volkswagen, pod který Škoda patří, se na prodejních výsledcích v Česku neprojevila. Zatímco aut Škoda se v říjnu prodalo v ČR meziročně téměř o pětinu více, celkově koncern VW zvýšil v říjnu v České republice prodej o třetinu.

„Naše nové modely jsou u zákazníků velice oblíbené. Důkazem toho je i stabilní vývoj zakázek. Situace na ruském a východoevropském trhu však zůstává i nadále napjatá,“ uvedl člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing Werner Eichhorn.

V říjnu dodala Škoda na ruský trh zákazníkům 4600 vozů, což je o 38 procent vozů méně než ve stejném měsíci minulý rok. Ve východní Evropě mimo Rusko prodala automobilka v říjnu 3000 vozů, což znamená pokles o 11 procent. V Číně prodej v říjnu mírně stoupl, a to meziročně o 3,2 procenta na 26 400 vozů. Letos v září přitom prodej v Číně mírně klesl.

Pokles prodeje zaznamenala automobilka i v západní Evropě, kam dodala 34 tisíc vozů, meziročně téměř o dvě procenta méně. Na německém trhu dosáhly prodeje značky loňské úrovně 12 800 vozů, Škoda tak zůstává v Německu nejsilnější zahraniční značkou.

Dvouciferného růstu dosáhla značka Škoda ve Francii, o 17,3 procenta na 2100 vozů, Španělsku, o 12,3 procenta na 1700 vozů, nebo Itálii, o 13,3 procenta na 1400 vozů.

V Česku se dařilo

Ve střední Evropě se dodávky vozů Škoda v říjnu zvýšily o 11,9 procenta na 14 800 aut. Na domácím českém trhu dodala Škoda zákazníkům 7600 vozů, meziročně o 18,5 procenta více. Dvouciferného růstu dosáhla automobilka na Slovinsku a Chorvatsku.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává na celém světě přibližně 25 900 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.

Emisní aféra vypukla letos v září, když americká Agentura pro životní prostředí oznámila, že některé dieselové motory koncernu VW jsou schopné obcházet homologační emisní testy. Celkově se problém týká 11 milionů aut včetně 1,2 milionu škodovek. Vozy s problematickými motory se již v Česku ani jinde v Evropě neprodávají.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!