Škodovka chce proniknout mezi nejsilnější pětku irského trhu

30. července 2015 • 13:28
Mladoboleslavská Škoda Auto za posledních 10 let ztrojnásobila svůj tržní podíl v Irsku a nyní je šestou nejprodávanější automobilkou v zemi. Její ambice jsou ale ještě vyšší. Podle irského šéfa značky Johna Donegana chce i díky očekávanému úspěchu nového superbu proniknout mezi pětku nejsilnějších hráčů.

Škoda loni v Irsku prodala rekordních 6311 vozů, její výsledky se ale dál zlepšují. Za letošní první pololetí si našlo cestu k zákazníkům už přes pět tisíc škodovek, což firmě zajistilo tržní podíl 6,2 procenta a šesté místo za Volkswagenem, Toyotou, Hyundaiem, Fordem a Nissanem.

S příchodem nového superbu Donegan věří, že podíl značky stoupne v závěru roku až na 6,6 procenta. Jeho cílem je však dovést značku v blízké budoucnosti do první pětky s podílem na trhu přes sedm procent.

„A to navzdory tomu, že čelíme stále rostoucí konkurenci, jako je Hyundai, který se svoji širokou škálou modelů stále posiluje,“ citoval Johna Donegana server Irishtimes.com.

Po letech propadů letos výrazně roste celý irský trh, což nakonec kopíruje vývoj Evropě, která oživuje dvouciferným tempem. Podle Donegana stoupnou celkové roční prodeje nových aut v zemi na 120 až 125 tisíc vozů a příští rok by to mělo být o dalších zhruba 30 tisíc víc. Donegan to nicméně považuje za návrat k normálu.

Šéf irské Škody počítá, že podíl superbu v mixu škodováckých modelů stoupne z nynějších 22 procent na čtvrtinu a příští rok se prodá 2100 kusů. Nejúspěšnějším vozem je trvale octavie s 45procentním podílem. Octavia je dokonce podle webu Independent.ie pátým nejoblíbenějším modelem v Irsku. Před ní jsou pouze Volkswagen Golf, Ford Focus, Nissan Quashqai a Toyota Corrolla.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!