Skoro každá druhá Octavia má stočený tachometr, ukázala statistika

Skoro každá druhá Octavia má stočený tachometr, ukázala statistika
17. února 2016 • 15:03
Podvodníci nejčastěji stáčejí tachometr u vozů Škoda Octavia, Fabia a Volkswagen Passat. Zájemce o koupi některé z těchto ojetin v Česku tak má nejméně 45procentní pravděpodobnost, že vůz bude mít uměle snížený počet ujetých kilometrů, u Octavie je tato pravděpodobnost dokonce 49 procent. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia za loňský rok.

Nejčastěji stáčenými značkami jsou vedle Škody a Volkswagenu Audi, BMW, Ford a Renault. Naopak nejméně se stáčí tachometry u korejských značek Kia a Hyundai. Například u Hyundai mělo podle zjištění Cebie loni stočený tachometr 18 procent vozů i30 a u Kie 16 procent ojetin modelu Cee´d.

Držitelem rekordu v počtu snížených kilometrů je Volkswagen Passat stočený o 500 tisíc km na 250 tisíc ujetých kilometrů.

Kuriózní je i BMW, kde podvodník snížil počet kilometrů ze 431 tisíc na 43 100 kilometrů umazáním jedné nuly. Jiné BMW řady 7 bylo nabízeno s 229 215 kilometrů, přitom před rokem mělo najeto 690 tisíc kilometrů. Bylo tedy stočeno minimálně o 460 tisíc kilometrů.

Deset lákavých ojetin, které si ale raději nikdy nekupujte

Běžně jsou vozidla stáčena o 80 až 150 tisíc kilometrů. Celková míra ojetin se stočenými tachometry se pohybuje okolo 40 procent. Průměrná udávaná hodnota stavu kilometrů byla 142 tisíc kilometrů.

Prodej ojetých osobních aut na českém trhu v minulém roce vzrostl o šest procent na 660 tisíc vozů. Z toho 509 tisíc aut bylo koupeno v tuzemsku a zbytek tvořil individuální dovoz.

Při průměrné ceně vozidla 196 tisíc korun činil celkový objem trhu s ojetými vozidly téměř 130 miliard korun. Prodej nových osobních aut na českém trhu loni vzrostl o pětinu na rekordních 230 857 vozů.

Tabulka modelů, kde zákazník nejčastěji narazí na stočený tachometr:

Tabulka deseti modelů, kde zákazník nejčastěji narazí na stočený tachometr:Tabulka deseti modelů, kde zákazník nejčastěji narazí na stočený tachometr:Autor: čtk

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!