Spojení rivalů: Toyota zvažuje partnerství se Suzuki

12. října 2016 • 14:15

Největší japonská automobilka Toyota Motor uvažuje o vytvoření partnerství s domácím konkurentem Suzuki Motor, který se soustředí na výrobu malých vozidel. Firmy ve společném prohlášení uvedly, že prozkoumají možnosti spolupráce ve výzkumu a vývoji ekologických, bezpečnostních a informačních technologií.

K úvahám o vytvoření partnerství firmy podle prohlášení přiměly technologické výzvy a potřeba udržet krok s rostoucí konsolidací v globálním automobilovém průmyslu.

Toyota v letošním roce dokončila převzetí výrobce miniautomobilů Daihatsu Motors, se kterým Suzuki vede v Japonsku ostrý konkurenční boj. Daihatsu i Suzuki vyrábějí a prodávají auta také na rozvíjejících se asijských trzích. Suzuki prostřednictvím většinového podílu ve firmě Maruti Suzuki India dominuje indickému trhu, zatímco Daihatsu expanduje v Malajsii a Indonésii, napsala agentura Reuters.

Toyota zakládá novou značku, chce expandovat na rozvíjející se trhy

Společnost Suzuki se letos dostala do problémů v souvislosti s testováním spotřeby vozů. Automobilka v květnu přiznala, že v Japonsku od roku 2010 používala metody testování spotřeby, které nebyly v souladu s předpisy. Popřela však, že by se tímto způsobem snažila údaje o spotřebě uměle vylepšit.

Suzuki je čtvrtým největším výrobcem aut v Japonsku. Skandál kolem testování spotřeby otřásl také menším domácím rivalem Mitsubishi Motors, který používání metod odporujících japonským předpisům přiznal již v dubnu. Zhruba třetinový podíl v Mitsubishi pak koupila automobilka Nissan Motor. Ta se tak stala největším akcionářem Mitsubishi a získala nad ní faktickou kontrolu.

Podpořte nás v Křišťálové lupě. Díky!

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!