Stovky zákazníků žalují Samsung kvůli hořícímu mobilu. Žádají přinejmenším miliony | E15.cz

Stovky zákazníků žalují Samsung kvůli hořícímu mobilu. Žádají přinejmenším miliony

24. října 2016 • 12:53

Stovky majitelů problémových telefonů Galaxy Note 7 v Jižní Koreji žalují výrobce Samsung Electronics. Chtějí získat odškodné za komplikace spojené s výměnou telefonu i za psychickou újmu způsobenou používáním rizikového výrobku. Informuje o tom agentura AP. Samsung se tento měsíc rozhodl definitivně ukončit výrobu i prodej telefonu Galaxy Note 7 kvůli přetrvávajícím problémům se vznícením baterií.

Podle právnické společnosti Harvest Law Firm požaduje po Samsungu odškodné 527 zákazníků. Jeden z nich například tvrdí, že přišel o tisíce fotografií z rodinné dovolené. Další si zase stěžuje, že kvůli výměně telefonu musel ujet stovky kilometrů, což ho stálo čas i peníze. Zákazníci hodlají v počáteční fázi požadovat odškodné 500 tisíc wonů (zhruba 11 tisíc korun) na osobu, tato částka se však může později zvýšit.

Smartphone Galaxy Note 7 vstoupil na trh v srpnu a měl konkurovat nejnovějšímu telefonu iPhone od americké společnosti Apple. Kritici přijali Galaxy Note 7 dobře, ale po několika dnech od zahájení prodeje se začaly objevovat na sociálních sítích obrázky ohořelých přístrojů, což byl první náznak, že s tímto modelem něco není v pořádku.

Zákaz Galaxy Note 7 v letadlech v Evropě platit nebude, rozhodla agentura pro bezpečnost

Začátkem září začal Samsung kvůli problémům s bateriemi stahovat z trhu 2,5 milionu telefonů Galaxy Note 7. Zákazníkům nabídl finanční kompenzaci nebo výměnu za opravenou verzi telefonu, jejíž baterie měly být bezpečné. V poslední době se však objevily zprávy o vznícení už vyměněných přístrojů, což Samsung přimělo k úplnému ukončení výroby a prodeje tohoto modelu.

Autor: ČTK
 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!