Studie: Auta mají vyšší spotřebu a emise, než tvrdí výrobci | E15.cz

Studie: Auta mají vyšší spotřebu a emise, než tvrdí výrobci

Studie: Auta mají vyšší spotřebu a emise, než tvrdí výrobci
Jedoucí auto
• 
ZDROJ: E15

ČTK

Osobní automobily v Evropě mají větší spotřebu pohonných hmot a vyšší emise, než tvrdí jejich výrobci. Rozdíl mezi deklarovanými údaji a realitou navíc v posledních letech výrazně stoupl. Vyplývá to podle agentury Reuters ze studie neziskové mezinárodní organizace pro ekologickou dopravu ICCT.

Skutečné emise oxidů uhlíku vycházející ze spotřeby pohonných jsou podle studie v průměru o 25 procent vyšší, než uvádí výrobci. Před deseti lety to přitom bylo pouze deset procent.

„Znamená to, že skutečná spotřeba paliva, kterou registruje průměrný řidič, je obvykle o čtvrtinu vyšší než ta, která je uvedena v materiálech prodejce,“ uvedl ředitel evropské divize ICCT Peter Mock. Rozdíl mezi deklarovanou a skutečnou spotřebou podle studie stojí motoristy v průměru 300 eur (téměř 7800 Kč) ročně.

Studie je založena na údajích z téměř půl milionu soukromých i firemních automobilů po celé Evropě. Výsledky studie podle agentury Reuters zvýší tlak na reformu systému testování vozidel v Evropské unii. Ta by měla zajistit, aby deklarované údaje o spotřebě a emisích lépe odrážely realitu. Reforma by tak mohla automobilkám zkomplikovat splnění nových emisních limitů navržených pro rok 2020.

Podle studie se deklarované údaje nejvíce liší od hodnot zjištěných při běžném provozu u německých luxusních automobilů. Německá automobilka BMW například podle studie udává u svých vozů v průměru o 30 procent nižší emise, než ukazují výsledky při používání těchto vozů v běžném životě.

Dřívější šetření ukázala, že automobilky zdokonalily metody, jak dosáhnout co nejnižší spotřeby při testování vozů. Mezi tyto metody patří například používání nerealisticky hladkého silničního povrchu či pneumatik s mimořádně vysokým přenosem tažné síly. Evropští zákonodárci již dříve uvedli, že do roku 2017 by měla být představena přísnější pravidla pro testování automobilů.

Zlepší se situace na trhu pohonných hmot?

Jaroslav Žlábek: Elektromobil si nabijete doma. I proto má budoucnost

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!