Tarify od energetiků zatím moc netáhnou

Mobilní operátoři od obchodníků s energiemi zatím díru do světa neudělali. Desítky tisíc klientů dokázal přitáhnout jen ČEZ Mobil, který jich má 73 tisíc, a do konce roku jich hodlá získat 100 tisíc. Centropol Telecom, jenž s virtuálním operátorem přišel jako první, sice chtěl nalákat do konce letošního roku 200 tisíc lidí, zatím jich získal jen 15 tisíc. „Když se nám podaří udržet dnešní dynamiku, můžeme se dostat k desítkám tisíc zákazníků,“ připouští majitel Centropolu Aleš Graf.

Ilustrační foto
23.7.2014 6:11   |  

Ostatní dva mobilní operátoři v barvách RWE a Lama Energy o konkrétních počtech zákazníků mluvit nechtějí. U Lamy se počítají na jednotky tisíc. „RWE uvedla na trh svého virtuálního mobilního operátora výlučně jako doplňkový nástroj pro posílení pozice při prodeji elektřiny a zemního plynu. Není pro nás tedy důležitý celkový počet prodaných SIM karet,“ říká mluvčí RWE Martin Chalupský.

Anketa

Využíváte některého virtuálního mobilního operátora?

Ano   37% Ne   58% Ne, ale zvažuji to   5%

V anketě hlasovalo 191 čtenářů.
Hlasování bylo ukončeno.

další ankety

Obchodníci s energiemi zjišťují, že prodat SIM kartu je výrazně těžší než elektřinu či plyn. „Musím přiznat, že prodej jde pomaleji, než jsme si představovali. Uspět na trhu mobilních služeb je násobně složitější. Proto se zaměřujeme na stávající zákazníky, než abychom se snažili masivně oslovit nové klienty,“ dodává Graf.

Z lidí, kteří si pořídili volání od Centropolu, jich 60 procent odebírá i energie. U ČEZ Mobilu jde o tři čtvrtiny zákazníků a RWE Mobil dokázal SIM karty prodat z 95 procent odběratelům energií od RWE.

Jen operátor Lama Mobile vykazuje průnik obou skupin zákazníků kolem 10 procent. Za své tak berou představy, že by se obchodníci s energiemi dostali k novým zákazníkům přes nabídku mobilních služeb. „Jakmile budeme mít u volání větší portfolio, marketingové oddělení se tím začne zabývat. Pak je možné, že k prodeji energií majitelům SIM karet přistoupíme,“ tvrdí Graf z Centropolu.

Své odběratele elektřiny a plynu se k telekomunikačním službám snaží energetici přitáhnout bonusovými programy. Centropol věnuje dvacet volných minut za nákup elektřiny a odběr elektřiny a plynu odmění 50 minutami. Lidé, kteří svítí a topí energiemi od ČEZ, si mohou v síti ČEZ Mobil posílat SMS zdarma. U RWE dostanou odběratelé volný kredit. Lama Energy motivuje nákup energií spolu s voláním poukázkou v hodnotě dvou tisíc korun za rok.


Čtěte také:

ČEZ nabídne telekomunikační služby. Nejprve osloví síť svých klientů

Centropol jde kromě energií prodávat i mobilní tarify

Lama energy group zdvojnásobila zisk

Autor: Jan Stuchlík

Komentáře

Čtěte také

Byznys story: Vinař Volařík slavil úspěchy hned s prvním ročníkem

Byznys story: Vinař Volařík slavil úspěchy hned s prvním ročníkem

Většina podnikatelů, která se i přes varování odborníků rozhodla rozšířit své podnikání o vinařství, koupila již podnik zaběhnutý a známější. Miroslav Volařík, vystudovaný chemik… více

Komerční prezentace
Mobilní web