Tatra Metalurgie získala stamilionový kontrakt od koncernu Volskwagen | E15.cz

Tatra Metalurgie získala stamilionový kontrakt od koncernu Volskwagen

Michal Nosek

Kopřivnická společnost Tatra Metalurgie uzavřela s německou Volkswagen Group první kontrakt na komponenty pro převodovky za zhruba 200 milionů korun. Podle předsedy představenstva a generálního ředitele podniku Pavla Svoreně jde o začátek dlouhodobé spolupráce.

Kovárna a slévárna Tatra Metalurgie získává nové zákazníky. Aktuálně jsou to dodávky pro skupinu Volkswagen, které bude minimálně pět let dodávat rozválcované komponenty pro převodovky a spojky.

„Zhruba čtvrtinu naší produkce odebírá naše mateřská společnost Tatra Trucks. Kromě toho máme významné dlouholeté zákazníky ze západní Evropy, například výrobce vysokozdvižných vozíků Linde a traktorů Claas,“ představil Svoreň ostatní zákazníky firmy.

V roce 2011 byl podnik prakticky před krachem. Když do Tatry vstoupili noví majitelé čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera a došlo ke sloučení provozů kovárny a slévárny do jednoho provozu, začala se situace výrazně měnit k lepšímu.

Reportáž z Donbasu: Putinem zapomenutý lid

Loni už dosáhla firma obratu přesahující miliardu korun. „Snažíme se investovat do provozu, který byl dlouhodobě podinvestovaný. Už v předešlých dvou letech jsme investovali více než 100 milionů ročně. Podobný objem investic chceme držet i v dalších letech a aktuálně na období zhruba dvou let částku několikanásobně navýšíme,“ dodal Svoreň.

První položkou na seznamu mimořádných investic byl rozválcovávací stroj, který podnik objednal v závěru uplynulého roku. Další velkou akvizicí bude nákup  automatizovaného velkého lisu pro výrobu těžkých kusů o hmotnosti až 120 kilogramů. Podobných zařízení funguje v celé Evropě jen pět a jedno z nich už v Kopřivnici mají. „Je na něm ale tolik práce, že uživíme další,“ doplnil Svoreň.

Nejvyšší položkou v aktuálním investičním plánu podniku je nová formovací linka ve slévárně. Její vybudování by mělo přijít na zhruba 600 milionů korun. „Půjde o komplikovaný projekt, který může i s inženýrskou přípravou zabrat až čtyři roky, ale stávající poruchové zařízení z 60. let již potřebuje opravu,“ uzavřel Svoreň.

Motoristou na Ukrajině. Podívejte se na historii i modernu v reálném provozu
Inženýrské orgie: podívejte se na nejdivočejší prototypy sovětských náklaďáků

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!