Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví | E15.cz

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

ČTK

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně, kde uzavřel dohodu o výstavbě vlastního výrobního závodu v Šanghaji. Stane se tak první zahraniční automobilkou, která bude mít na území Číny továrnu ryze ve svém vlastnictví. Vzhledem k tomu, že umístěna bude v zóně volného obchodu, dodávky budou pravděpodobně podléhat vysokým clům, napsal ekonomický list The Wall Street Journal.

Až dosud Čína zahraničním automobilkám povolovala vyrábět na svém území jen v rámci společných podniků s domácími partnery.

Výroba v šanghajské zóně volného obchodu, která vznikla v roce 2013, ale znamená, že na ni bude uplatňováno dovozní clo 25 procent. Tomu se americký výrobce sice nevyhne, náklady mu ale klesnou díky tomu, že se přesune blíž jak k dodavatelům, tak i k zákazníkům. Mohl by tudíž snížit cenu svých automobilů pro čínský trh, kde jsou nyní jeho vozy zhruba o 50 procent dražší než auta domácí provenience.

Právě auta čínské provenience jdou v Číně na trhu elektromobilů na odbyt nejvíce, jejich podíl na prodeji dosahuje 95 procent. Drahé vozy Tesla jsou považovány spíše za prestižní záležitost.

 Inspektoři Evropské komise prohledali kanceláře Volkswagenu a Daimleru, podezírají automobilky z kartelových dohod

Čína, která je největším automobilovým trhem na světě, chce výhledově úplně zakázat prodej aut se spalovacím motorem. To by jí mělo pomoci zlepšit kvalitu ovzduší a zvýšit konkurenceschopnost domácích automobilek na úroveň světových rivalů. Do roku 2025 by se elektromobily měly na prodeji osobních aut podílet minimálně pětinou.

Letos v březnu koupila pětiprocentní podíl v Tesle největší čínská internetová společnost Tencent Holdings. Americký výrobce ale dosud v Číně výrobní základnu nemá. Čína je po Spojených státech pro Teslu druhým největším trhem.

Lancia, Audi i Trabant. V rallycrossových podnicích závodily slavné značky, podívejte se

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!