Úspěch fabie a superbu vytáhl prodeje Škody na nový rekord

Úspěch fabie a superbu vytáhl prodeje Škody na nový rekord
13. července 2015 • 11:41
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v letošním prvním pololetí zákazníkům 544 300 vozů, což znamená meziroční nárůst o 4,2 procenta a hlavně nový prodejní rekord za první polovinu roku. Úspěch měly modely Fabia a Superb liftback, jejichž dodávky rostly v západní Evropě dvouciferným tempem. Do konce roku skončí v Česku sedmina škodováckých autosalonů, protože jejich majitelé nechtějí investovat do přestavby podle nových předpisů podniku.

„Pro značku Škoda to bylo náročné, ale úspěšné první pololetí,“ uvedl člen představenstva odpovědný za prodej a marketing Werner Eichhorn. V samotném červnu stouply prodeje automobilky na 94 600 vozů.

„V červnu jsme obhájili vysokou úroveň prodejních výsledků, kterou jsme dosáhli ve stejném měsíci loňského roku. Výsledek přitom ukazuje i na odlišný vývoj na jednotlivých trzích. V konečném součtu dobrý vývoj odbytu v západní a střední Evropě kompenzoval slabší kondici zejména ruského, ukrajinského a čínského trhu,“ dodal Eichhorn.

Dobrý start měly podle automobilky nové generace modelů Fabia a Superb. Prodej fabie v prvním pololetí v západní Evropě stoupl o 24,3 procenta, superbu liftback o 30,6 procenta.

Do konce roku skončí desítky autosalonů
V Česku do konce roku skončí až tři desítky autorizovaných prodejců Škody Auto, tedy zhruba jedna sedmina celkového počtu. Důvodem je skutečnost, že nestihnou nebo nechtějí přestavět svou prodejnu podle nových předpisů Škody Auto, uvedl dnes server iDnes.cz. Škoda vysvětluje změnu prodejen tím, že dosavadní koncept je už zastaralý, většina prodejní sítě vznikla počátkem 90. let.
Značka má nyní 211 prodejních míst, nejvíce ze všech automobilek v Česku. Od ledna příštího roku by měly být autosalony Škody Auto přestavěné tak, aby zapadaly do nové vizuální podoby automobilky. Pro prodejce jde o investici v řádech milionů korun. Zatím je podle iDnes.cz přestavených autosalonů 66, dalších více než sto prochází rekonstrukcí. „Myslím, že se dostaneme na číslo kolem 180 prodejních míst,“ cituje server šéfa prodeje Škoda Auto v Česku Luboše Vlčka.

Celkem automobilka v západní Evropě za letošních prvních šest měsíců prodala 225 500 vozů, meziročně o 3,5 procenta více. V červnu jí tam vzrostl prodej o 9,3 procenta na 42 700 aut. Na svém největším evropském trhu v Německu Škoda v červnu zvýšila prodej o 13,5 procenta na 17 tisíc vozů, za celé pololetí o 5,6 procenta na 80 900 aut.

Ve východní Evropě dodala Škoda zákazníkům v prvním pololetí 44 tisíc aut, meziročně o 14 700 méně. V červnu jí prodej klesl o 3800 na 7300 vozů. Dodávky na ruský trh se snížily od ledna do června na 28 tisíc aut z loňských 42 tisíc vozů. V červnu prodej značky v Rusku klesl na 4400 z loňských 7900 vozů.

Dvouciferný nárůst i na domácím trhu

Ve střední Evropě vzrostly v prvním pololetí dodávky zákazníkům o 13,2 procenta na 88 900 vozů a v červnu o 14,9 procenta na 15 300 aut. Na domácím českém trhu si značka v červnu polepšila o 24,3 procenta na 7600 vozů, za celé pololetí se v Česku automobilce zvýšil odbyt o 22,9 procenta na 42 800 aut. V Číně vzrostl prodej v prvním pololetí o 5,8 procenta na 138 300 vozů, v červnu ale prodej klesl o 3600 na 20 tisíc aut.

Škoda Auto loni zvýšila čistý zisk o 46 procent na 665 milionů eur, což je v přepočtu více než 18 miliard korun. Tržby jí vzrostly o 13,9 procenta na 11,76 miliardy eur (zhruba 320 miliard korun). Firma zaměstnává po celém světě přibližně 25 900 pracovníků a je aktivní na více než stovce trhů.

Autor: vag, ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!