V lednu se v Česku prodalo 17 500 automobilů

Prodej nových osobních aut v Česku se v lednu meziročně zvýšil o 11 procent na 17500 vozů. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Tempo růstu tak zpomalilo, za celý loňský rok prodej vzrostl o více než 20 procent, loni v lednu o 15 procent.

ilustrační foto
3.2.2016 16:53   |  

Nejprodávanější byla značka Škoda s 6493 registrovanými vozy. Proti loňsku tak zvýšila svůj tržní podíl o pět procentních bodů na 37 procent. Následují Volkswagen s prodejem 1631 aut a Hyundai, který si pořídilo 1175 zájemců. Na dalších místech skončily Ford a Dacia. Podle šéfa prodejní organizace Škody pro ČR Luboše Vlčka firma dokončila kompletní modernizaci tuzemské distribuční sítě. Do roku 2016 tak celá prodejní a servisní síť Škoda vstupuje v novém, dodal.

Nejprodávanější modely jsou Škoda Octavia, kterých se prodalo 2454 kusů, Škoda Fabia s 1627 vozy a Škoda Superb s 872 prodanými kusy. Následují Škoda Rapid, Ford Fiesta a Škoda Yeti. Benzinové vozy měly podíl přes 50 procent, diesely 47 procent. Téměř 76 procent aut si pořídily firmy.

Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly proti loňskému roku o 13 procent na 1196 aut. První je značka Ford se 191 vozy, následuje Volkswagen a za ním Peugeot. Prodej nákladních vozidel vzrostl o 21 procent na 923 aut. Největší podíl získal Mercedes-Benz před Volvem a DAF. Registrace autobusů klesly proti loňskému lednu o 38 procent na 35 vozidel. První je SOR a druhé Iveco. Kategorie motocyklů zaznamenala pokles o 16 procent na 424 strojů. První je značka CF Moto s 57 registracemi, druhá Honda prodala 40 motorek a Maxon 22 strojů.


Čtěte také:

Prodeje aut v západní Evropě vzrostly za rok téměř o 13 procent

Češi chtějí nová auta, prodeje se letos zvedly o pětinu

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Siemens zmrazí investice v Británii, počká si na výsledek brexitu

Siemens zmrazí investice v Británii, počká si na výsledek brexitu Fotogalerie

Německý energetický koncern Siemens pozastaví všechny plánované investice do větrné energie ve Velké Británii. Firma chce počkat, až bude jasné, jakou podobu dostanou vztahy… více

Komerční prezentace
Mobilní web