V Tatře už na parní pohon nespoléhají. Nahlédněte do její modernizované slévárny a kovárny | E15.cz

V Tatře už na parní pohon nespoléhají. Nahlédněte do její modernizované slévárny a kovárny

Michal Nosek

V roce 2011 kopřivnická Tatra bojovala o přežití, nyní její produkce úspěšně roste. Stejnou cestou prošla i dceřiná hutní společnost Tatra Metalurgie. Podívejte se, jak to v jejím provozu vypadá.

Století páry skončilo v Tatře Metalurgie teprve před necelými dvěma lety, když tamní buchary začal místo páry pohánět stlačený vzduch. Změnil se i přístup firmy vůči veřejnosti. Dostat se na reportáž do slévárny a kovárny Tatry v době působení amerického vedení nebylo prakticky možné.

„Coby fotograf jsem se zkoušel dostávat celé roky, ale nebyla šance. Stačilo změnit majitele a české vedení mi reportážní fotografování umožnilo takřka ihned. Ráno jsem poslal žádost, povolení jsem získal už kolem poledne,“ říká ke vzniku fotografií industriální fotograf Viktor Mácha.

Reportáž z Donbasu: Putinem zapomenutý lid

Tatra podle jeho názoru povstala z popela. „Takový cvrkot jsem v provozu dlouho neviděl. A samé mladé tváře, to v českém průmyslu také není zrovna zvykem“ doplnil Mácha. Stávající kovárna byla uvedena do provozu v roce 1960, slévárna pak v roce 1972.

Společnost Tatra Metalurgie vznikla fúzí společností Tafonco a Taforge v roce 2016. Podnik pokračuje v tradici slévárenské a kovárenské výroby v Kopřivnici, jež je od počátku spjatá s produkcí vozidel.

Další fotografie Viktora Máchy najdete na Facebooku

Inženýrské orgie: podívejte se na nejdivočejší prototypy sovětských náklaďáků
Motoristou na Ukrajině. Podívejte se na historii i modernu v reálném provozu
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti
Barča. Jak se vyráběla mladoboleslavská legenda pohledem Viléma Heckela

 

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!