Velikost Opavie se zdvojnásobí, Mondelez do ní investuje dvě miliardy

Velikost Opavie se zdvojnásobí, Mondelez do ní investuje dvě miliardy
19. listopadu 2013 • 13:39
Potravinářská společnost Mondelez International investuje přes 100 milionů dolarů, tedy kolem dvou miliard korun, do rozšíření svého závodu na výrobu sušenek v Opavě. V nové továrně najde práci nejméně dvě stovky lidí. Firma touto investicí hodlá posílit produkci značek Oreo a belVita.

„Nový provoz chceme spustit v roce 2015. Nyní probíhají přípravné práce. Začali jsme už s náborem lidí na inženýrské pozice,“ uvedl ředitel závodu Opavia-LU Slavomír Pudiš. Podle něj se současná velikost továrny zdvojnásobí.

Do nové haly společnost umístí pět linek, které budou vyrábět zejména sušenky BeBe Dobré ráno a Oreo pro evropský trh. „Reagujeme tak na růst spotřeby našich výrobků. Očekáváme na evropských trzích zvýšení poptávky po těchto značkách. V Evropě jsou známy jako belVita,“ doplnil Pudiš.

Opava je nejefektivnější

Mezinárodní potravinářská společnost vybírala místo pro novou halu z více nabídek z celé Evropy. V úvahu přicházela jak stavba nové továrny, tak i rozšíření některé výroby. Uspěla Opava, kterou má firma za nejefektivnější v Evropě. Představuje tak dobrou základnu pro budoucí růst. Důležitým faktorem byla i kvalifikovaná pracovní síla.

Firma také uvedla, že velká většina pracovních míst bude určena pro pracovníky se středním odborným vzděláním v potravinářských a technických oborech. Práci zde najdou i nástrojáři, elektromechanici či údržbáři. Příležitost dostanou místní dodavatelé z blízkého okolí, především dodavatelé mouky a cukru.

Na Opavsku se nezaměstnanost pohybuje kolem osmi procent. Primátor Opavy Zdeněk Jirásek proto investici vítá. „Významným způsobem ovlivní zaměstnanost,“ řekl. Město projekt dlouhodobě podporuje. Pro případný další rozvoj firmy je připraveno poskytnout své pozemky. Podporu slíbil i Moravskoslezský kraj, který se zavázal se, že zlepší dopravní dostupnost areálu.

Prodeje sušenek rostou

Od roku 2009 čisté příjmy z prodeje sušenek Oreo v Evropě stouply o 25 procent a belVita o 18 procent. Nový závod má vytvořit dodatečnou kapacitu, která pomůže firmě uspokojit budoucí poptávku. Mondelez již od roku 2010 investoval do výroby sušenek v Evropě 240 milionů USD.

Mondelez International je bývalou divizí sušenek, cukrovinek a pochutin firmy Kraft Food. Loňské tržby firmy činily 35 miliard USD. Mondelez působí ve 165 zemích a je největším světovým výrobcem čokolád, sušenek, žvýkaček, kávy a nápojů v prášku. Mezi její značky patří Cadbury, Cardbury Dairy Milk, Milka, Jacobs, Lu, Nabisco, Oreo, Tang či Trident.

Opavia-LU vznikla v roce 1999, kdy se rozdělila a.s. Čokoládovny na dvě nástupnické organizace - Danone Čokoládovny, dnes Opavia-LU, a Nestlé Čokoládovny. Historie společnosti sahá do roku 1840, kdy byla v Opavě založena firma Theodor Fiedor. Společnost Čokoládovny byla v letech 1992 až 1998 společným podnikem dvou hlavních strategických partnerů, švýcarské Nestlé a francouzské Danone.

Autor: ČTK, vag
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!