Volkswagen je druhý ve světových prodejích, do čtyř let chce překonat i Toyotu | E15.cz

Volkswagen je druhý ve světových prodejích, do čtyř let chce překonat i Toyotu

Volkswagen je druhý ve světových prodejích, do čtyř let chce překonat i Toyotu
Volkswagen, ilustrační foto
• 
ZDROJ: ČTK/AP
30. ledna 2014 • 14:09
Německá automobilka Volkswagen v loňském roce předstihla v prodeji amerického rivala General Motors. Volkswagen se tak stal druhým největším prodejcem automobilů na světě za japonským konkurentem Toyota Motor. Jedničku trhu plánuje německý výrobce předehnat do roku 2018.

Mluvčí Volkswagenu dnes agentuře DPA sdělil, že společnost loni prodala 9,73 milionu vozů. Firma již dříve uvedla, že loni zvýšila prodej o pět procent na více než 9,7 milionu vozů, neposkytla však přesnější číslo.

Společnost General Motors loni zvýšila celosvětový prodej o čtyři procenta na 9,715 milionu vozů. Prodej Toyoty stoupl o dvě procenta na 9,98 milionu vozů.

Plán: největší automobilkou světa do roku 2018

Německá automobilka, pod kterou patří i česká Škoda Auto, má ambiciózní plán stát se do roku 2018 největším výrobcem automobilů na světě. Na podzim loňského roku schválila dozorčí rada firmy obří investici. Do automobilové divize v příštích pěti letech má putovat celkem 84,2 miliardy eur (2,3 bilionu korun). Smělý plán zahrnuje investice do továren, technologií a výzkumu a vývoje.

Továrny v Číně plánují v letech 2014 až 2018 investovat dalších 18,2 miliard eur. Volkswagen již dříve uvedl, že v letech 2013 až 2015 chce v Číně otevřít devět závodů na výrobu aut a jejich dílů, což mu má pomoci do roku 2018 zdvojnásobit kapacitu výroby na tomto největším automobilovém trhu světa na více než čtyři miliony aut.

Volkswagen prozatím odolává poklesu prodeje
Volkswagenu se na rozdíl od evropských konkurentů Fiat a PSA Peugeot Citroën daří odolávat poklesu prodeje aut v Evropě, který trvá už šest let. Je to hlavně díky luxusním značkám Audi a Porsche, které mají na celkovém prodeji automobilky podíl jen 15 procent, avšak na zisku se podílejí dvěma třetinami. Analytici však upozorňují, že výdaje za výzkum a vývoj v Audi zaostávají za výdaji konkurenčních automobilek BMW a Mercedes a měly by se zvýšit.

—————-

Autor: pav
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!