Volkswagen miluje Porsche: každý vůz mu vydělá přes 23 tisíc dolarů | E15.cz

Volkswagen miluje Porsche: každý vůz mu vydělá přes 23 tisíc dolarů

Volkswagen miluje Porsche: každý vůz mu vydělá přes 23 tisíc dolarů
Porsche Panamera
• 
ZDROJ: Porsche
15. března 2014 • 13:47
Na každém prodaném Porsche koncern Volkswagen Group loni vykázal průměrný provozní zisk 23 200 dolarů, což je ze všech značek koncernu nejvíce. Předloni Volkswagen kompletně převzal automobilku Porsche, ačkoli ještě několik let před tím to vypadalo, že naopak Porsche ovládne VW Group.

Právě Porsche je nyní pro Volkswagen nejproduktivnější značkou ze všech subjektů koncernu z hlediska zisku na jednom prodaném voze. Plyne to alespoň z čerstvé analýzy americké agentury Bloomberg, jenž se odkazuje na oficiální statistiky Volkswagenu.

Nejlepší přehled získáte pohledem do přiloženého grafu, z nějž plyne, že na každém voze Porsche prodaném v průběhu roku 2013 Volkswagen Group vykázal průměrný provozní zisk 23 200 dolarů, což znamená marži přibližně 18 procent. Důvody jsou jasné: všechny vozy Porsche jsou dodávány za „prémiové ceny“, ovšem prodává se jich daleko více než vozů Bentley nebo Lamborghini.

Přehled průměrného provozního zisku na vozech VW Group podle značek:

Přehled průměrného provozního zisku na vozech VW Group podle značekPřehled průměrného provozního zisku na vozech VW Group podle značekAutor: VW

V těsném závěsu za Porsche se nachází Bentley s více než 20 000 dolary na každém autě a Scania s nějakými 17 000 dolary na tahači. Pak už jsou ale rozdíly docela výrazné.

Automobily značky Lamborghini jsou pro VW Group jistě neméně ziskové, ale v dané statistice je ke dnu zřejmě táhnou vozy Audi, s nimiž je Lamborghini ve společné provozní jednotce.

Zisk na jednom prodaném autě v ní činí 5200 dolarů, ovšem průměrná marže 10 procent není vůbec špatná. Ne že by na autech značky Audi nebyl vyšší zisk než třeba na Volkswagenech nebo Škodovkách (Seat ve statistice chybí), ale prodává se jich mnohonásobně více než Lamborghini, což se do hodnocení promítá.

Málo výdělečný mainstream

Na opačném spektru hodnocených značek stojí samozřejmě mainstreamové značky Volkswagen a Škoda, jež se pohybují v průměru kolem 800 dolarů zisku na jednom voze.

Koncern Volkswagen Group by chtěl v příštím roce poprvé prodat více než 10 milionů automobilů a v pozici největšího producenta aut na světě nahradit dosud kralující Toyotu. Ačkoli jsou marže a zisky na drahých vozech Bentley nebo Porsche působivé, bude úspěch tohoto snažení stejně spočívat v miliónových sériích dostupných modelů „tuctových“ značek.

Autor: Autorevue.cz, Jiří Duchoň
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!