Volvo míří k rekordnímu roku, za úspěchem značky je nová generace SUV

Volvo míří k rekordnímu roku, za úspěchem značky je nová generace SUV
21. července 2016 • 11:23
Manažeři švédského výrobce osobních automobilů Volvo mohou mít radost z pololetních výsledků hospodaření. Meziročně se společnosti zvýšil provozní zisk před zdaněním více než třikrát, dosáhla celkem 5,59 miliard švédských korun (téměř šestnáct miliard korun).

Za úspěch v prvním pololetí může především zvýšení prodejů ve Spojených státech, kde rostly přibližně o čtvrtinu. Dobře si ale s růstem 10,3 procenta vedla také Evropa a Čína, kde se prodalo asi o šest procent automobilů více. Celkem od ledna do června společnost prodala přes 256 tisíc automobilů, za které utržila přibližně 240 miliard korun českých. Celkem prodeje vzrostly o 10,5 procenta.

Úspěchem značky je především nová generace SUV XC90, které se v prvním pololetí prodaly téměř 44 tisíc kusů. Automobilka také očekává, že prodeje v druhém pololetí porostou především kvůli uvedení nového modelu. Tím má být luxusní limuzína S90, kterou bude společnost prodávat také ve verzi kombi s označením V.

„Tento značný nárůst prodejů a zisku nám naznačuje, že se dočkáme rekordního roku. Máme stabilní pozici na důležitých světových trzích, rádi bychom tedy upevnili naši pozici i v dalších regionech,“ řekl prezident společnosti Håkan Samuelsson.

Autor: mit
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!