VW žádosti Bruselu nevyhoví, evropské zákazníky jako ve Státech neodškodní

Německý automobilový koncern Volkswagen odmítl žádost evropské komisařky Elžbiety Bieńkowské, aby poskytl zákazníkům v Evropě za skandál kolem měření emisí podobné odškodnění jako zákazníkům ve Spojených státech. Automobilka k tomu nevidí důvod.

Ilustrační foto
21.1.2016 19:14   |  

Odškodnění svým zákazníkům v Severní Americe firma podle dnešního sdělení vyplácí, protože se s tamními regulátory zatím nedohodla na tom, jak opravit vozy, kterých se skandál týká. Zákazníci budou tudíž muset na řešení čekat déle než v jiných zemích.

Volkswagen v USA nabídl každému z desítek tisíc majitelů dotčených vozů kompenzaci v hodnotě tisíc dolarů (25 tisíc korun), aby získal zpět jejich důvěru.

Šéf Volkswagenu Matthias Müller navíc tento měsíc nevyloučil, že Volkswagen odkoupí některá auta, jichž se v USA problém týká. Eurokomisařka pro vnitřní trh, průmysl a podnikání Bieńkowská minulý týden poslala Müllerovi dopis se seznamem požadavků. Podle něj by měl Müller uvažovat o kompenzaci pro majitele dotčených vozů v Evropě.

Americké ministerstvo spravedlnosti tento měsíc podalo na Volkswagen civilní žalobu

„V Evropě se soustředíme na průběh opravy a servisu,“ uvedla automobilka po schůzce, které se v Bruselu zúčastnila Bieńkowská a Müller. „Situace v USA a Kanadě není automaticky srovnatelná s jinými trhy na světě… Proto tento krok (program odškodnění) nemůže být jednoduše na jiných trzích zaveden,“ uvedla firma.

Evropská komise ve svém prohlášení po setkání uvedla, že eurokomisařka automobilovou skupinu znovu vybídla, aby uvažovala o adekvátním způsobu odškodnění.

Americké ministerstvo spravedlnosti tento měsíc podalo na Volkswagen civilní žalobu za to, že firma do téměř 600 tisíc naftových vozů v USA instalovala zařízení, které umožňovalo skrývat při testech emisí vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku.

Volkswagen již dříve přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.


Čtěte také:

Severoamerickou divizi VW povede bývalý manažer BMW Woebcken

Investoři podají na VW žalobu na stamiliony eur, nelíbí se jim propad akcií

Volkswagen má u Evropské investiční banky pozastaven přístup k úvěrům

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Nový „hlídací“ čip by měl ukončit spory o důvěryhodnosti hardwaru

Nový „hlídací“ čip by měl ukončit spory o důvěryhodnosti hardwaru

Důvěřovat danému zařízení, nebo ne? Otázka nad kvalitou zabezpečení soukromých či státních citlivých dat v počítačích, mobilech a síťových prvcích se v posledních letech netýká… více

Mobilní web